Doszły do mnie wieści, że widzimy się w poniedziałek w przedszkolu. Mam nadzieję, że zdrowie pozwoli nam się spotkać i wspólnie bawić się i uczyć 🙂 Nie mogę się doczekać.

A wy? Pozdrawiam p.Ania


16.04.21r. (piątek)

Temat tygodnia: Dbamy o przyrodę

Temat: Wiosenne porządki w ogródku

1.Zapraszam Was na gimnastykę poranną przy piosence ,,Duży i mały skok”

2. Zabawa Poznajemy narzędzia ogrodnicze.

Obrazki narzędzi ogrodniczych (grabi, konewki, wiadra, łopaty itp.), w formacie A4, kartka A4 pocięta na cztery części.

Dziecko ogląda obrazki i nazywa przedstawione na nich sprzęty ogrodnicze. Rodzic zasłania obrazek wybranego narzędzia ogrodniczego kartką przeciętą na cztery części, odsłania ¼ obrazka i pokazuje go dziecku. Dziecko próbuje odgadnąć, co to jest. Jeśli nie odgadnie, rodzic odkrywa kolejne części obrazka.

3. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Lusterko dla dziecka:

• Rzeka – dziecko naśladuje łódkę płynącą po rzece od brzegu do brzegu – porusza językiem pomiędzy otwartymi kącikami ust. Następnie naśladuje odgłos rzeki: plum, plum, plum.

• Rybki – dziecko naśladuje rybki, które wyskakują z wody – unosi czubek języka w stronę nosa, a po chwili opieraj go o górne zęby, kilkakrotnie powtarzając ten ruch.

• Pszczółki – dziecko naśladuje ruchy latających pszczół – opieraj język o wewnętrzną stronę górnych zębów, a następnie język opada do wewnętrznej strony dolnych zębów.

• Miód – dziecko naśladuje misia, który zjadł baryłkę miodu i oblizuje się po jego zjedzeniu – prowadzi język ruchem okrężnym po górnej i po dolnej wardze.

• Czyste powietrze – dziecko wdycha świeże powietrze – wciąga powietrze nosem i wypuszcza ustami.

• Wąż – wśród trawy sunie wąż, dziecko naśladuje odgłos syczenia węża na głosce sssssss – opiera język o dolne zęby, rozciąga wargi szeroko – jak do uśmiechu. Kontroluje w lusterku, czy język nie wychodzi przed zęby.

4. Karta pracy nr 36

Dzieci:
− na podstawie obrazka odpowiadają na pytanie: Co robi Olek z rodziną w ogrodzie babci
i dziadka?,
− kończą kolorować obrazek,
− rysują po śladach rysunków kwiatów tulipana

5. Ćwiczenia w wycinaniu.

Jeżeli dzieci mają w domu drukarkę proszę im dać ten obrazek do wycinania. Jeśli nie to proszę na kartce narysować podobne linie i dziecko niech powycina.


15.04.21r. (czwartek)

Temat tygodnia: Dbamy o przyrodę

Temat: Wypoczynek w lesie i nad wodą

1.Ćwiczenie oddechowe RYBKI –

Dzieci za pomocą słomek umieszczają papierowe rybki (małe kawałki papieru) w słoiku z wodą. Można przenosić po kilka rybek za jednym razem.

2. Eksperyment z wodą „Woda pitna, woda brudna” 

Proszę, aby przygotować z dziećmi 2 kubeczki lub słoiki napełnione wodą. Do jednego słoika dosypujemy brudu (może to być np pieprz mielony, piasek itd,)

Zadajemy dzieciom pytanie z którego słoika napiłoby sie wody a następnie rozmawiamy o potrzebie szanowania czystej pitnej wody,

3. Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Piosenka ekologiczna (sł. i muz. J. Kucharczyk).

Zadajemy dzieciom pytania do wysłuchanego utworu

– Co robią kominy wielkich fabryk?

– Jak myślicie – dlaczego do rzek płynie brudna woda?

– Co to jest smog?

– Dlaczego w rzece jest coraz mniej rybek?

– Dlaczego czysta woda jest taka ważna?

– Melodia tej piosenki zachęca do marszu czy do stania?

Odsłuchujemy piosenkę jeszcze raz i… maszerujemy dookoła pokoju 🙂

4. Zapraszam do oglądnięcia krótkiej bajki o tym, jak należy zachowywać się w lesie

5. Recyklingowy ludek – pomysł na prace plastyczną 

Potrzebne nam będą nam opcjonalnie:

-plastikowa butelka

-papierowe rolki

-plastikowe nakrętki

-kolorowy papier

-klej

-plastelina

Wykonanie zależy od Waszego pomysły i dostępnych w domu materiałów.

Możliwości jest wiele.

Przykładowe zdjęcia


14.O4.2021 r.( środa) Język angielski

Kochani, dzisiaj proponuję Wam do posłuchania piosenki o śpiącym niedźwiadku. Piosenka nosi tytuł „Are you sleeping?” ( Śpisz?). W piosence powtarzane jest pytanie : Are you sleeping baby bear? co znaczy: Śpisz niedźwiadku?

Dodaję też dla Was KARTĘ PRACY do kolorowania.

Dzień dobry dzieci i rodzice. Zamieszczam zajęcia na środę. Zapraszam do zabawy i nauki.

Pozdrawiam


14.04.21r. (środa)

Temat tygodnia: Dbamy o przyrodę

Temat: Segregujemy śmieci

1.Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej Śmieci.

O porządek trzeba dbać,
wiedzą o tym także dzieci.
Do odpowiednich worków
każdy wrzuca… (śmieci)

2.Wysłuchajcie jakie rady ma dla nas pan Śmietnik


A teraz usiądźcie wygodnie i uważnie obejrzyjcie bajkę 

Drogie dzieci mam do Was parę pytań odnośnie obejrzanej bajki. Odpowiedzi udzielcie swoim rodzicom:

  • Dlaczego foka była nieszczęśliwa? Co przeszkadzało jej w pływaniu i łowieniu ryb?
  • Skąd się biorą śmieci w morzu?
  • Jak nasi bohaterowie zdecydowali rozwiązać problem śmieci na miejscowej plaży?
  • Jakie hasła wypisano na plakatach naszej drużyny?
  • Gdzie, mimo ogromnego wysiłku, nasza drużyna popełniła błąd w segregacji śmieci?
  • Czy nasz eko-patrol się poddał? Jak naprawił swój błąd

3. Słuchanie opowiadania E. Stadmüller Smok Segregiusz.
Książka (s. 62–63)


Dzieci siadają na dywanie. N. rozdaje książki i zaprasza do wysłuchania opowiadania. Czytając opowiadanie, prezentuje ilustracje do niego.
Smok Segregiusz był niezwykle sympatycznym bajkowym smokiem. Uwielbiał bawić się tym, co inni uważali za śmieci. Kartonowe pudełka zamieniał w domki dla lalek albo rycerskie zamki. Plastikowe butelki
oklejał błyszczącą folią i wykorzystywał jako wieże albo robił z nich rakiety. Kolorowe zakrętki z radością
ustawiał jako pionki w grach planszowych, które sam wymyślał. Z puszek robił grzechotki, ze starych rękawiczek – maskotki… Nigdy się nie nudził. Zazwyczaj chodził uśmiechnięty, a gdy wpadał na jakiś kolejny zwariowany pomysł – podskakiwał z radości. Jednego Segregiusz nie mógł zrozumieć. Gdy widział
powyrzucane byle gdzie papierowe torebki, puszki czy reklamówki, w jego oczach pojawiał się smutek.
– Czemu ludzie wyrzucają takie wspaniałe zabawki? – rozmyślał. – Jeśli już nie chcą się nimi bawić, to
przecież są pojemniki na papier, metal czy szkło. Na pewno ktoś wie, jak takie skarby wykorzystać…
O, znów ktoś pomylił trawnik ze śmietnikiem i park nie jest już taki ładny jak był. Czy naprawdę tak trudno
trafić papierkiem do kosza?
– Czy myślisz o tym samym co ja? – spytała senna wróżka Gwiazduszka, która pojawiła się nie wiadomo
skąd i przysiadła obok smoka, na parkowej ławeczce.
Segregiusz spojrzał na porozrzucane wszędzie śmieci i westchnął ciężko.
– Wymyśl jakąś zabawę, która nauczy wrzucania papierków do kosza – zaproponowała Gwiazduszka –
a ja postaram się, aby ten pomysł przyśnił się jakiemuś dziecku.
– Spróbujmy – zgodził się smok.
– Tato, tato! – zawołał Olek, gdy tylko otworzył oczy. – Śniło mi się, że wygrałem wielki turniej.
– Rycerski? – zainteresował się tato.
– Jasne, że rycerski – kiwnął głową Olek. – Miałem na sobie srebrną zbroję, hełm z pióropuszem i walczyłem… ze śmieciami.
– Z czym? – oczy taty zrobiły się okrągłe ze zdumienia.
– Te śmieci chciały zasypać cały świat, a ja im na to nie pozwoliłem – oświadczył dumnie rycerz z przedszkolnej grupy Tygrysków.
– Jestem z ciebie dumny – oświadczył tato i uścisnął Olkowi prawicę.
– Ten bałagan na trawnikach to rzeczywiście problem – rozmyślał, jadąc do pracy. – Akurat projektował
nową szkołę, a jego kolega – architekt krajobrazu – głowił się nad tym, jak urządzić plac zabaw dla przedszkolaków i park pełen atrakcji sportowych dla starszych dzieci.
– Tylko pamiętaj o koszach na śmieci – przypomniał mu tato, kiedy tylko wszedł do biura.
Pan Zbyszek kiwnął głową i po paru godzinach przyniósł gotowe szkice. Kosze w kształcie smoków, rakiet,
wież fantastycznie pasowały do sportowych boisk i huśtawek.
– Niech dorosłych uczą dzieci, gdzie wyrzucać trzeba śmieci – podsumował jego pracę tato.


• Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.
N. zadaje pytania:
− Co lubił robić smok Segregiusz?
− Co smuciło smoka?
− Jaki sen miał Olek?
− Dlaczego należy wyrzucać śmieci do kosza?
− W jaki sposób możemy chronić przyrodę?

4. Nauka wiersza. Proszę aby dzieci powtarzały wiersz i nauczyły się na pamięć.

Kosz się zawsze bardzo smuci,
gdy ktoś papier obok rzuci.
Pamiętają wszystkie dzieci,
by do kosza wrzucać śmieci!

5. Propozycja pracy plastycznej: ,,Śmieciostworek”- wydzieranka z czarno-białej makulatury. 

Dzieci otrzymują po jednej kartce makulatury i samodzielnie wydzierają

kształt wymyślonego Śmieciostworka, którego naklejają na kartkę i dorysowują mu

oczy, zęby itp. Śmieciostworek, to pomocnik ekologów i wszystkich, którzy dbają o

Ziemię. Dzieci mogą nadać imiona swoim stworkom.


13.04.21r. (wtorek)

Temat tygodnia: Wiosna na wsi

Temat: Kogo spotykamy na wsi?

1. Zabawa ruchowa do piosenki „Kaczuszki”

1.Ta kaczuszka dzióbek ma,

ta kaczuszka skrzydła ma,

i ogonek też ma, Kwa kwa kwa kwa. (cała zwrotka cztery razy)

ref.

Bo wszystkie kaczki lubią wodę,

w niej uwielbiają kąpać się ,

kochają pływać i nurkować,

wesoło kwakać i trawkę jeść.

2.Ta kaczuszka żółta jest,

mrugać oczkiem lubi też, i uśmiecha wciąż się

Kwa kwa kwa kwa (cała zwrotka 4 razy)

ref.

3.Jak kaczuszka dzióbek mam,

jak kaczuszka skrzydła mam,

i ogonek też mam Kwa kwa kwa kwa. (cała zwrotka 4 razy)

ref.

2.

2. Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica, rozmowa na temat treści wiersza

H. Bechlerowa „Na podwórku”
Na podwórku u Władka
jest wesoła gromadka:
długouchy pies Raczek
i króliczek, co skacze,
kurka pstra
i kotki dwa,
i na koniec łaciaty prosiaczek.
Ma ten Władek zmartwienie:
Raczek garnek stłukł w sieni,
kotek wełnę rozwinął,
spruł pończochę babciną,
drugi kot
wlazł na płot
i pobrudził łapkami pierzynę.

A od rana już kłopot:
trzeba mleka dać kotom,
barszcz zjada pies Raczek,
trawę królik, co skacze,
kurka pstra
owies ma,
a otręby w korytku – prosiaczek.


Rozmowa na temat przeczytanego wiersza – pytania pomocnicze zadawane przez rodzica
– Jak ma na imię chłopiec z wiersza?
– Jak się nazywał pies Władka?
– Jakie zwierzęta miał jeszcze Władek?
– Co zrobiły zwierzęta?
– Co jadły zwierzęta?

3.  Rodzina zwierząt” – zabawa dydaktyczna

Rodzic pokazuje obrazki przedstawiające zwierzęta z wiejskiego podwórka: krowę, świnię, kurę, konia, cielaka, źrebaka, kurczaka, prosiaka.

Dzieci oglądają obrazki z dorosłymi zwierzętami i ich dziećmi. Podają ich nazwy i łączą je w pary, naśladują poruszanie się zwierząt oraz głosy, które wydają. Na koniec można każdą nazwę podzielić na sylaby.

4. Karta pracy str. 33

Dzieci:
− nazywają zwierzęta przedstawione na zdjęciach,
− dzielą ich nazwy rytmicznie (na sylaby),
− odszukują wśród naklejek zdjęcia młodych zwierząt i naklejają je w odpowiednich miejscach,
− naśladują głosy zwierząt przedstawionych na
zdjęciach,
− dorysowują kaczkom wodę i ją kolorują.

5. Mam dla was pomysł na ciekawą masę plastyczną do zabawy.

6. Propozycja praca plastycznej „Traktor”

Wykonanie traktora z figur geometrycznych według instrukcji. Dzieci mogą spróbować wyciąć poszczególne elementy narysowane przez rodzica. Rodzic układa z figur traktor. Dzieci próbują ułożyć figury tak samo. Dzieci nazywają oraz przeliczają poszczególne figury geometryczne. Można również poprosić przedszkolaki, aby porównały ilość poszczególnych figur, mogą określić których jest więcej, których mniej, a których tyle samo.


Język angielski 12.04.21 r.( poniedziałek)

Kochani, dzisiaj proponuję Wam obejrzeć historyjkę o Goldilocks i trzech misiach:

KARTA PRACY :

Zaczynamy wspólną zabawę i naukę w nowym tygodniu.

Niestety nasz lockdown został przedłużony do 18 kwietnia, mam nadzieję, że kolejnego już nie będzie. Dziękuję wszystkim rodzicom i dzieciom za zaangażowanie w zajęcia realizowane w domu. Pozdrawiam serdecznie moje cudne dzieci : Sandrę, Julkę, Michasię, Milenkę, Izę, Anię i Kingę, Karolinkę, Wiktorka Ch, Wiktorka W., Antosia, Szymonka, Frania, Igorka!


12.04.21r. (poniedziałek)

Temat tygodnia: Wiosna na wsi

Temat: W chlewiku

  1. A ram sam sam – zabawa ruchowa z pokazywaniem

Nasze dzieci bardzo ją lubią, z pewnościom pokażą rodzicom jak tańczyliśmy. Zapraszam do wspólnej zabawy z dzieckiem, trzeba uważać, żeby się nie pomylić 🙂

2. Rozwiązywanie zagadek


Po rozwiązaniu zagadki, dzieci wskazują wśród obrazków, właściwe rozwiązanie zagadki.
Po kąpieli błotnej świnki do niego wchodzą
i wcale się nie martwią, że w nim nabrudzą. (chlewik)


Każdy kojarzy ją z korytem.
To zwierzę urocze, spokojne i skryte,
różowe i czyste, a gdy spojrzysz na nie,
powita cię zawsze uprzejmym chrumkaniem. (świnka)

3. Nauka rysowania świnki

Dziecko ogląda zamieszczony film, a następnie stara się narysować świnkę na czystej kartce. Mile widziana pomoc mamy albo taty. 🙂

4. „Dopowiedz i zrób” – zabawa z rymami

Rodzic  mówi zdania, których zakończenia (słowa do rymu) dopowiadają dzieci. Dzieci wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu.

Powiedz: prosię i podrap się po … /nosie/.

Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… /dłoń/.

Powiedz: krowy i dotknij palcem … /głowy/.

Powiedz: króliczki i nadmij … /policzki/.

Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem … /brzuszka/.

Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, … /trzy/.

5. Zabawa przy III zwrotce piosenki Wiosna na wsi
Nagranie piosenki Wiosna na wsi
Dziecko udaje gospodarza i śpiewa III zwrotkę piosenki, wykonując gest sypania ziarna.
Idzie pan gospodarz,
ciężki worek niesie,
szur, szur, sypie ziarna,
wszyscy głodni przecież.
W drugiej części zwrotki dziecko udaje ptaki, przykuca i dziobie ziarna – stukają palcem wskazującym o podłogę

6. Wyprawka plastyczna KARTA nr 25
Potrzebne będą : kredki, klej, nożyczki, włóczka
Dzieci:
− wycinają z karty, częściowo pokolorowane,
rysunki świnek i kończą je kolorować na różowo,
− składają świnki według instrukcji tak, aby można było je postawić (w stadzie),
− przyklejają świnkom ogonki z włóczki,
− nazywają każdą z nich według własnego pomysłu


09.04.21r. (piątek)

Temat tygodnia: Wiosna na wsi

Temat: Na wiejskim podwórku

1.Zestaw ćwiczeń ruchowych

„Maszyny rolnicze” – dziecko stoi na środku pokoju. Na sygnał ., np. traktor, kombajn, wóz z koniem, dziecko głosem i ruchem naśladuje maszyny rolnicze, następnie łączy się w pary z rodzicem i klaszcze w jego dłonie.

„Piesek do budy” – zabawa orientacyjno-porządkowa. „Dziecko-piesek” porusza się na czworakach w różnych kierunkach, omija przeszkody w pokoju. Na hasło : Piesek do budy! dziecko jak najszybciej musi usiąść w najbliższej budzie – czyli pod krzesłem.

„Berek kucany” – dziecko porusza się w dowolny sposób po całym pokoju w rytm klaskania rodzica. Gdy dźwięk milknie, dziecko kuca – jeśli się spóźni, wykonuje trzy przysiady. Zabawę można powtórzyć kilkakrotnie.

2. Zabawa przy pierwszej zwrotce piosenki Wiosna na wsi
Nagranie piosenki Wiosna na wsi
Dzieci śpiewają refren, kucają i udają, że wydziobują ziarna, stukając palcem w podłogę.
Ko, ko, ko, kukuryku.
Gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa.
Mu, mu, bee, bee.
Kto nam dziś śniadanie da?

3. Rozwiązywanie zagadek Anny Mikity oraz naśladowanie odgadniętego zwierzątka

Choć ma skrzydła, nie potrafi fruwać wcale.

Za to co dzień znosi jajko i gdacze wspaniale.

– KURA

Chodzi po podwórku różowy grubasek.

Lubi w brudnym błocie pochlapać się czasem.

– ŚWINIA

Choć jest duża i rogata, nie musisz uciekać.

Kiedy dasz jej smacznej trawy, ona da ci mleka.

– KROWA

Chętnie po łące skacze i biega,

a jego synek to mały źrebak.

– KOŃ

Czasem włazi gdzieś wysoko, żeby mieć na wszystko oko.

Gdy chce złapać mysz malutką, to zakrada się cichutko.

– KOT

4. Karta pracy do wykonania dla chętnych dzieci.

5. Karta pracy dla wszystkich dzieci.

6. Dzisiaj zaproponuję wam zabawę plastyczną- lepienie z plasteliny na temat: Mieszkańcy wiejskiego podwórka.

Potrzebne będą: plastelina, przykrywka od kartonu po butach lub papierowa tacka, wykałaczka, ewentualnie koraliki do wykonania oczu. Prace nad farmą można sobie rozłożyć na weekend. Jestem bardzo ciekawa waszych dzieł kochani.

Miłego weekendu. p. Ania


08.04.21r. (czwartek)

Temat tygodnia: Wiosna na wsi

Temat: Co słychać wiosną na ws

  1. Poranna zabawa ruchowa na dzień dobry 🙂 Dzieci powtarzają ćwiczenia razem Pippi

2. Zabawy dźwiękonaśladowcze

Do zabawy można wykorzystać wszelkiego typu klocki, obrazki, ilustracje, książeczki, zabawki , sylwety zwierząt.

Dziecko naśladuje ruchem i głosem kolejno poszczególne zwierzęta:

  • krowa – muuu;
  • baran – beee;
  • koza – meee;
  • świnka – iiii; chrum, chrum; kwi-kwi;
  • osa – bzzz;
  • kukułka – ku-ku;
  • miauczenie kota – miau;
  • pies – hau-hau;
  • kogut – kukuryku;
  • indyk – gul-gul;
  • gęś – gę -gę;
  • kaczka – kwa, kwa; taś -taś;
  • bocian – kle-kle;
  • żaba – kum-kum;
  • sowa – hu-hu;
  • koń – kląskanie lub parskanie
  • wąż – ssss…;
  • gołąb – gruchu, gruchu;
  • wrona – kra, kra;
  • itd….

3. Korzyści z hodowli zwierząt ( krowa, owca, koń, świnia, gęś, koza itp)

4. Posłuchajcie piosenki 3 razy. Piosenka Wiosna na wsi.

  1. Kogut głośno pieje,
    gładzi piękne pióra.
    – Ko, ko, jestem głodna –
    woła pani kura.
    Ref.: Kukuryku, ko, ko, ko,
    gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa,
    mu, mu, iha, iha.
    Kto nam dziś śniadanie da?
  2. Na podwórku gęsi
    i małe kaczuszki
    tup, tup przytupują,
    mają puste brzuszki.
    Ref.: Kukuryku…
  3. Idzie pan gospodarz,
    ciężki worek niesie,
    szur, szur sypie ziarna,
    wszyscy głodni przecież.
    Ref.: Kukuryku…
  4. Z gospodarzem wiosna
    cichutko przybyła
    i pachnącą trawą
    łąkę ozdobiła.
    Ref.: Kukuryku…
  5. Pasą się owieczki,
    krowy i barany,
    jest już z nami wiosna,
    świat się cieszy cały.
    Ref.: Kukuryku…
    • Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
    − Jakie odgłosy wydawała pani kura?16
    − Jak gęsi i kaczuszki przytupywały?
    − Jak gospodarz sypał ziarna?
    − Kto wydaje takie odgłosy: muu, muu; bee, bee; gę, gę; kwa, kwa; kukuryku?
    − Czy melodia była wesoła, czy smutna?
    − Czy piosenka była szybka, czy wolna?
    • Nauka refrenu piosenki Wiosna na wsi, ilustrowanego obrazkami

5. Karta pracy dla chętnych którzy posiadają możliwość wydrukowania.

6. Praca plastyczna. Instrukcja na filmiku. Jeżeli nie macie w domu papierowego talerzyka, można wyciąć koło z papieru. Łatki można wyciąć z czarnego papieru i nakleić.

Czekam na piękne prace wysłane mmsem lub na messengera.


Język angielski

07.04.2021 r.( środa)

Kochani, dzisiaj poznacie słówka związane z Goldilocks( Złotowłosa). Jest to dziewczynka o jasnych włosach, która zawędrowała do domku trzech misiów. Podczas ich nieobecności zjadła owsiankę ( porridge), posiedziała na krzesełku ( a chair- krzesło) i na końcu zdrzemnęła się w łóżku ( a bed- łóżko).

Dzisiaj posłuchacie słówek :

KARTA PRACY Goldilocks:


07.04.21r. (środa)

Temat tygodnia: Wiosna na wsi

Temat: Zwierzęta na wsi

1.Jeżeli posiadacie w domu książki o tematyce zwierząt występujących na wsi to można je pokazać dzieciom.

2. Co ja tutaj widzę – zabawa ćwicząca spostrzegawczość

Dzieci oglądają zamieszczony obrazek (można znaleźć inny obrazek przedstawiający wiejskie zwierzęta) i nazywają zwierzątka, które uda im się odnaleźć.

Pytania, które możemy zadać dziecku:

Jakie zwierzęta można spotkać na  wiejskim podwórku?;

Jak wyglądają te zwierzęta?;

Które zwierzęta mają dwie, a które cztery nogi?;

Które mają rogi?;

Jak poruszają się ptaki?;

Jakie zwierzęta żyjące na wiejskim podwórku można spotkać w mieście?;

Kto dba o zwierzęta mieszkające na wiejskim podwórku?;

Jak wygląda praca gospodarza?

3.Film edukacyjny

4.Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej Nauka pływania.
Książka (s. 60–61)
Rodzic czytając opowiadanie prezentuje ilustracje do niego.


Mały kaczorek Ptaś był najlepszym pływakiem na całym podwórku. Nawet kiedy spał, przez sen przebierał
nóżkami jakby pływał w stawie. Nie musiał chodzić na basen ani brać lekcji pływania, bo gdy tylko wykluł
się z jajka, od razu wskoczył do miski z wodą i zanurkował. Kaczorek myślał, że wszystkie zwierzęta są
dobrymi pływakami: konie, psy, koty, krowy, świnie, króliki, a przede wszystkim kury.
Pewnego dnia Ptaś ogłosił zawody pływackie w stawie nieopodal domu. Okazało się, że chętne do pływania były zwierzęta: pies Merduś, dwie kaczki bliźniaczki i żaba Kumcia.
– Jak to? – zdziwił się kaczorek Ptaś. – A dlaczego nie przyszły świnki?
– Świnki wolą kąpać swoje ryjki w korytku – wyjaśnił pies.
– A konie i krowy?
– One wolą brać prysznic na łące w czasie deszczu.
– A króliki i koty? – dopytywał się Ptaś.
– Uciekają na samą myśl o pływaniu w wodzie.
– Całe szczęście, że jest chociaż kurczak – powiedział kaczorek, widząc stojącego nieopodal kurczaczka
Pazurka.
– Ale ja tylko przyszedłem popatrzeć… – szepnął kurczak.
– Jak to? Nie chcesz zdobyć pierwszego miejsca w pływaniu? – zdziwił się Ptaś.
– Chciałbym, ale… kurczaczki i kurki nie potrafią pływać.
– Ja potrafię! – pisnęła żaba Kumcia, zakładając na głowę czepek kąpielowy. – Umiem pływać żabką,
delfinem, kraulem i pieskiem – pochwaliła się.
– Pieskiem to pływam ja! – oburzył się Merduś.
Kaczorek Ptaś nie mógł uwierzyć, że kurczaki nie znają się na pływaniu.
– Zaraz cię nauczę – powiedział i pokazał Pazurkowi, jak przebierać nóżkami i jak machać skrzydełkami.
– A teraz wskakuj do stawu i pamiętaj, dziób unoś nad wodą!
– Mama mi mówiła, żebym nigdy nie wchodził sam do wody – powiedział kurczaczek.
– Eee tam, przecież nie jesteś tu sam, zobacz, ilu nas jest.
– Ale ja się boję…
– Nie bądź tchórzem.
– Dajmy mu spokój – powiedział pies. – Ma prawo się bać.
– Merduś ma rację – powiedziała żaba Kumcia. – Niech kurczak stoi i patrzy.
– Wszystkie ptaki to superpływaki! – stwierdził rozgniewany kaczorek i chciał wepchnąć kurczaczka na
siłę do wody.
Na szczęście w pobliżu przechadzała się pani Gęś i w porę zauważyła niebezpieczeństwo. Osłoniła kurczaczka swoim białym skrzydłem i powiedziała:
– Nie można nikogo do niczego zmuszać ani wpychać na siłę do wody. Pazurek mógłby się utopić! Rozumiesz, że to niebezpieczne?
– Tak…
– Czy ty, Ptasiu, umiesz latać tak wysoko jak orły?
– Nie…
– A gdyby orzeł chciał cię zepchnąć z wysokiej skały, żeby sprawdzić, czy umiesz latać, to jak byś się czuł?
– Bałbym się.
– No widzisz. Jedni potrafią świetnie pływać, inni latać, ale nikt nie umie wszystkiego.
– Przepraszam – szepnął zawstydzony Ptaś.
– Brawo. To jest właśnie to, czego warto nauczyć wszystkich: słowa przepraszam.
• Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.
Rodzic zadaje pytania:
− Jakie zwierzę ogłosiło zawody pływackie?13
− Dlaczego nie wszystkie zwierzęta chciały brać w nich udział?
− Kogo kaczorek Ptaś chciał nauczyć pływać?
− Jak oceniacie zachowanie kaczorka?
− Co powiedziała pani Gęś, osłaniając kurczaczka?
− Co to znaczy, że nikt nie może nikogo do niczego zmuszać?

5. Karta pracy nr 32

6. Propozycja pracy plastycznej Kwoka i kurczaki.

Do jej wykonania potrzebne będą farby, pędzel, kartka papieru (zielona lub niebieska, opcjonalnie biała), pisaki.
Na początku dziecko maluje rączkę białą farbą (lub żółtą, czerwoną, pomarańczową) – białą farbę można zastąpić pastą do zębów. Odbija ją na kartce – będzie to mama kwoka. Następnie dziecko odbija paluszki zamoczone w żółtej farbie. Odbija na kartce tworząc kurczaki. Paluszkiem zamoczonym w zielonej farbie dziecko może  stworzyć na dole kartki trawę. Na końcu pisakiem lub kredkami trzeba jeszcze dorysować brakujące elementy, łapki z pazurkami, grzebienie, oczka, dzioby.

Bardzo proszę o wysłanie zdjęcia wykonanej pracy mmsem. Dziękuję za poświęcony czas.

p.Ania


Język angielski, 31.03.2021 r

EASTER 🙂

Piosenka o małym króliczku 🙂

KARTA PRACY

KARTA PRACY

Język angielski, 30.03.2021 r.

Temat: EASTER ( Wielkanoc).

Witam przedszkolaczków 🙂

Zachęcam do nauki słówek dotyczących Wielkanocy. Poza tym posłuchajcie wpadającej w ucho piosenki ” Easter Bunny”.

Do pobrania KARTA PRACY:

Witam serdecznie rodziców i moich cudownych przedszkolaków.

Zapraszam do wykonywania zadań w domu.

Wykonane przez dzieci prace plastyczne można mi wysłać mmsem lub przez messengera, wtedy wstawię na nasz funpage na facebooku. Mam nadzieję, że niedługo się zobaczymy!


Środa 31.03.21r.

Temat tygodnia: Wielkanoc

Temat: Wielkanocne świętowanie

  1. Poranna gimnastyka

2.Zabawa dydaktyczna „Co jest związane z Wielkanocą?”

Oglądamy  różne  przedmioty  i  ustalamy z dzieckiem, co pasuje do Świąt Wielkanocnych, a co nie pasuje. Dzieci uzasadniają swój wybór.

3. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej pt. „Wielkanocny stół” –

                                      Nadeszła Wielkanoc.

                                      Czas wielkiej radości!

                                      Już stół wielkanocny

                                      Czeka na swych gości.

                                       Pełno na nim potraw:

                                       Kiełbaska i żurek,

                                       baba lukrowana,

                                       tuż obok mazurek…

                                      Dom pachnie czystością,

                                      Porządki skończone.

                                      Czas na odpoczynek.

                                      Wszystko już zrobione!

                                       Święconka na stole,

                                       a spośród pisanek,

                                       jak każe tradycja,

                                       wystaje baranek!

                                       To czas na życzenia,

                                        Na chwile radości

                                        I niech w naszych sercach

                                        Miłość ciągle gości.

3. Rozmowa na temat wysłuchanego utworu.

– Jakie potrawy znajdują się na wielkanocnym stole?

– Dlaczego ludzie sprzątają przed świętami w domach?

– Co znajduje się w koszyczku ze święconką?

4. Zaglądamy do naszego ćwiczenia „Olek i Ada” – mama lub tata czyta tekst , a dziecko mówi nazwy obrazków.

5. Praca plastyczna z wyprawki. Karta nr 9. Kurczaczek

Dzieci wypychają obrazek kurczaczka, składają go i sklejają według instrukcji. Następnie wypychają skrzydła i przyklejają w odpowiednich miejscach. Jeżeli macie w domu pióra to przyklejamy je z tyłu skrzydeł taśmą.

6. W wolnej chwili można wypełnić karty pracy, które nam pozostały str 25, 26, 27, 31

( proszę dopilnować żeby dzieci nie wypełniały innych stron)

Dzieciom i Rodzicom z okazji

Świąt Wielkanocnych życzymy

zdrowia oraz dużo radości podczas

wspólnego świętowania.

Do szybkiego zobaczenia

w przedszkolu.

p. Ania


Wtorek 30.03.21r.

Temat tygodnia: Wielkanoc

Temat: Motywy wielkanocne

  1. Masażyk Pisanka

W zabawie udział może wziąć także rodzeństwo. Rodzic siada za dzieckiem po turecku, dziecko także siada w siadzie skrzyżnym i wykonuje ruchy palcem na pleckach dziecka.

Rysujemy pisankę (kreślimy duże jajko), pisanka może być w paski (kreślimy paski na plecach) paski pionowe, paski poziome, kropki, kratkę. Można wymyślać swoje motywy (np. motylek, słońce, kwiaty, kogucik, zajączek, kurczaczek itp.)

2. Gimastyka poranna

3. Karty pracy do wykonania na dzisiaj

4. Zabawa ortofoniczna „Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka”

Dzieci naśladują głosy i ruchy zwierząt, które pokazują rodzice:

– kurczątko: pi, pi, pi – kucają i poruszają ugiętymi w łokciach rękami jak  skrzydełkami,

– baranek: bee, bee, bee – czworakują,

– kogucik: kukuryku – stają i uderzają o uda dłońmi prostych rąk.

Potrzebne będą: spodek, wata, nasiona rzeżuchy, woda.

5. Zajęcia przyrodnicze-Zakładamy hodowlę rzeżuchy.

Jeżeli mają państwo w domu rzeżuchę bardzo proszę o posadzenie jej przez dzieci.

Przypomnienie czego rośliny potrzebuja, żeby rosnąć. 

Dziecko układa delikatnie watę  na spodku, wsypuje rzeżuchę i ją podlewa. Umieszcza spodek na parapecie okna. Rodzic przypomina o regularnym podlewaniu i obserwowaniu roślin.


Poniedziałek 29.03.21

Temat tygodnia: Wielkanoc
Temat: Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka

1.Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego na temat Wielkanocy https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg (Edukredka tradycje wielkanocne)

2. Nauka piosenki:

 Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu:
– O czym jest piosenka? 
– Co jest namalowane na pisankach z piosenki?
– Czy pisanki z piosenki są jednakowego koloru?

2.Zabawa ortofoniczna „Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka”

Dzieci naśladują głosy i ruchy zwierząt, które pokazują rodzice:

– kurczątko: pi, pi, pi – kucają i poruszają ugiętymi w łokciach rękami jak  skrzydełkami,

– baranek: bee, bee, bee – czworakują,

– kogucik: kukuryku – stają i uderzają o uda dłońmi prostych rąk.

3.Proszę pokazać dzieciom w Wielką Sobotę co wkładamy do wielkanocnego koszyczka. Dzieci miały to omówione na zajęciach.

4.Praca plastyczna. Kurczaczek malowany widelcem.

Potrzebne będą: biała kartka z bloku technicznego, żółta farba plakatowa, widelec, pomarańczowa kartka na dziubek, pomarańczowa kredka, oczy można domalować flamastrem.

Skip to content