16.04.2021 (piątek)

Dbamy o przyrodę. Ochroń przyrodę.

Witajcie moje kochane starszaki.

Dziś zastanowimy się co to znaczy LASY TO PŁUCA ZIEMI oraz dowiemy się jak należy segregować śmieci.

Moi kochani płuca to bardzo ważny organ, który ma każdy z nas. Dzięki nim oddychamy, a jak wiadomo bez tego nie moglibyśmy żyć… tak samo jest z naszą planetą. Ona żyje dzięki lasom. Mówimy, że to są jej płuca. Rośliny produkują tlen, on pozwala żyć wszystkim żywym stworzeniom na świecie. Bez nich Ziemia umrze. Dlatego musimy chronić lasy. Lasy zatrzymują pył i kurz, oczyszczają powietrze, a drzewa iglaste wydzielają olejki eteryczne.

Przypomnijcie sobie naszą piosenkę.

Chciałbym abyście nauczyli się krótkiej rymowanki:

Lasy to płuca ziemi

i o nie dbamy.

Nie niszczymy ich,

nie śmiecimy w nich.

Tylko w ciszy patrzymy

i głęboko… oddychamy.

Obejrzyj filmiki.

A teraz moi kochani kiedy wiecie już na czym polega segregacja śmieci wykonaj prace plastyczną. Przyda Wam się wyprawka, karta 21, klej, nożyczki, kredki.

Oglądanie rysunków pojemników służących do segregowania śmieci.
• Wycinanie z karty elementów pojemników.
• Kolorowanie pojemników na odpowiednie kolory, w zależności od rodzaju śmieci, jakie
należy do nich wrzucać (przedstawione na rysunkach).
• Składanie i sklejanie pojemników zgodnie z instrukcją.

kochani teraz czas sprawdzić co zapamiętaliście. Zapraszam na quiz.

Wykonajcie teraz kart pracy , cz. 4, s. 16 i 17.

Miłej pracy skarby i do zobaczenia niebawem 😉


15.04.2021 RELIGIA

Dzień dobry.

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus. Drodzy rodzice! Bardzo proszę, pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy!

1. Uczyń znak krzyża i zaśpiewaj

2. Zapoznaj się z prezentacją

3. Pokoloruj obrazek online

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/jezus-i-dzieci?colore=online

Dziękuję ci za dzisiejsze spotkanie! Nie zapomnij o modlitwie! Do zobaczenia w szkole! Joanna Dudys.


15.04.2021 (czwartek)

Dbamy o przyrodę. Jak dbać o przyrodę.

Witajcie moi kochani dzisiejszy dzień zaczniemy gimnastyką. Poniżej znajdziecie link do sportowego koła. wystarczy nim zakręcić i sprawdzić jakie sportowe zadanie wylosowaliście. Do dzieła !!!

Zapraszam teraz wszystkie dzieci do oglądania zdjęć różnych miejsc na świecie. Wskażcie te miejsca, które według Was przedstawiają najpiękniejsze elementy przyrody, określcie, co Wam się podoba i dlaczego.

Potem dzieci oglądają zdjęcia miejsc zniszczonych przez ludzi, np. zaśmiecony las, usychające drzewa…
Mówimy dzieciom, że te miejsca kiedyś też wyglądały pięknie, dopóki człowiek ich nie zniszczył.

Wykonajcie teraz Karty pracy, cz. 4, s. 14–15.
Oglądanie obrazków. Ocenianie, czy Olek i Ada są przyjaciółmi przyrody.
Rysowanie, jak dzieci dbają o przyrodę. Słuchanie nazw roślin chronionych przedstawionych
na zdjęciach.

Przypomnijcie teraz sobie nasza piosenkę Ochroń ziemię.

Proponuje dla dzieci również zabawę badawczą – Gdzie jest powietrze? Obejrzyjcie film, możecie takie eksperymenty zrobić razem z rodzicami w domu.

Spróbujcie z rozsypanych literek ułożyć wyraz.

6 -latki wykonają teraz: karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 74.
Opowiadanie o tym, co się dzieje na obrazku. Rysowanie w prawym górnym rogu słoneczka, w lewym górnym rogu – chmurki ,w prawym dolnym rogu – żabki, a w lewym dolnym rogu – kwiatka.

Miłego dnia kochane dzieciaczki Pani Madzia.


14.04.2021 ( środa)

Dbamy o przyrodę. Strażnicy o przyrodzie.

Dzień dobry kochani, przez kolejne dni będziemy rozmawiać o przyrodzie i o tym jak ją chronić. A Wy moje kochane starszaki staniecie się prawdziwymi Strażnikami Przyrody.

Na dobry początek dnia posłuchajcie piosenki pt. „Ochroń Ziemię”.

I. Mieszkamy na wielkiej kuli.
Ta kula to nasza Ziemia.
Dorośli ciągle na tej Ziemi
chcą wszystko zmieniać.
Wycinają drzewa,
śmiecą na leśnej łące,
czarny dym z kominów leci
i zasłania słońce.

Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem.
Ty i ja – jest tu dzieci wiele.
Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. (2x)


II. Gdy wszystkie na świecie dzieci
zadbają o piękno Ziemi,
to wszystko skończy się szczęśliwie,
nic się nie zmieni.
W ogromnym kosmosie
Ziemia się nie zgubi,
gdy ją każdy mały człowiek
nauczy się lubić.
Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem.
Ty i ja – jest tu dzieci wiele.
Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. (2x)

Obejrzyjcie teraz zdjęcia wybranych drzew – iglastych i liściastych. Spróbujcie je nazwać i porównajcie ich wygląd. Zastanówcie się co to jest las?

Teraz poznamy budowę drzewa. Przyglądnijcie się obrazkowi i dowiedzcie się jak nazywają się poszczególne części drzewa.

Obejrzyjcie filmik i wymieńcie głośno elementy budowy drzewa.

Teraz kochani otwórzcie swoje karty pracy na stronie 12 i 13 posłuchajcie wiersza z filmiku i pokolorujcie obrazki.

Czas na gimnastykę 😉

Pamiętacie naszego kolegę UBU ? Chyba czas go zawołać i poznać nową literkę. UBU, UBU gdzie jesteś ? Dziś poznamy literkę H, h.

Zadania dla 5-latków – Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s.72.

Zadania dla 6-latków – Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 70-73.

Pozdrawiam cieplutko i przesyłam buziaczki. Pani Madzia


13.04.2021 r. ( wtorek), Język angielski

Kochani, zapewne dobrze znacie bajkę o Czerwonym Kapturku( ang. Little Red Riding Hood).

Dzisiaj obejrzyjcie ją w języku angielskim:

13.04.2021. (wtorek)

Wiosna na wsi. Wiosenne prace na wsi.

Dzień dobry starszaki !

Wiosna w koło, więc czas na wiosenne porządki i prace w ogrodzie. Chciałabym abyście zastanowili się jakie prace należy wykonywać wiosną na wsi. Obejrzyjcie ilustracje.

Drodzy rodzice proszę przeczytajcie dzieciom następujące informacje. Dzieci mogą spróbować odpowiadać na pytania.

Pole
Na polach rozpoczęły się prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz jej wałowanie,
a następnie siew i sadzenie roślin.
− Dawniej nie było traktorów. Co wykorzystywano do prac polowych?
− Co robią ludzie w ogródkach? Co jest im potrzebne do pracy?
Sad
W sadzie wiosną (w marcu) właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów, opryskują drzewa, bielą wapnem ich pnie.
− Dlaczego są wykonywane takie prace?
Zwierzęta wiejskie
Rolnicy przez cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta. Np. krowy muszą być dojone
kilka razy dziennie.
− Czy praca rolnika jest łatwa?

Wykonajcie teraz Karta pracy, cz. 4, s. 10.

Obejrzyj ilustracje i wykonaj zadania :

Spróbuj z pomocą rodziców przeczytać napisy i dopasować je do odpowiednich narzędzi.

Wykonajcie Karta pracy, cz. 4, s. 11.

A teraz skarby trochę przerwy na gimnastykę. Wstajemy i wykonujemy polecenia z piosenki. Miłej zabawy.

Zadania dla 5 latków: Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 70–71.Rysowanie po śladach. Kolorowanie rysunków

Zadania dla 6 latków: Ćwiczenia w czytaniu. Dla każdego dziecka: karta G z wyprawki plastycznej: zdjęcia: grabi, wideł, motyki, sekatora, łopaty, karta N: podpisy do zdjęć.
Dzieci dobierają nazwy do obrazków narzędzi ogrodniczych.

W wyprawce plastycznej znajdziecie kolorowankę PRACA W OGRODZIE, karta M. Możecie ją pokolorować według własnego pomysłu.

Na podsumowanie tematów o wiośnie na wsi polecam film Domowe przedszkole – co słychać na wsi. Poniżej znajdziecie link.

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

Pozdrawiam Pani Madzia


12.04.2021 r. ( poniedziałek) Język angielski

Witajcie zerowiaczki 🙂 Niedawno zaczęliśmy mówić o Czerwonym Kapturku. Wiecie, że w bajce pojawiły się różne części ciała między innymi zęby( teeth). Dzisiaj w ramach przypomnienia udostępniam Wam piosenkę, w której cała rodzina ( father, mother, brother, sister) myją zęby:

12.04. 2021 (poniedziałek)

Wiosna na wsi. Po co hodujemy zwierzęta ?

Dzień dobry moi kochani. Jak Wam minął weekend ? Pogoda wyjątkowo sprzyjała wiosennym spacerom. Mam nadzieje , że skorzystaliście z zabaw na świeżym powietrzu.

Zapraszam Was dziś do wspólnej zabawy i nauki. Dowiemy się dziś, co dają nam zwierzęta oraz gdzie mieszkają. A na przywitanie nowa piosenka mam nadzieję, że się Wam spodoba.

Po co hodujemy zwierzęta ? Obejrzyj i uważnie posłuchaj.

Obejrzyj kolejny film, a dowiesz się gdzie mieszkają wiejskie zwierzęta. Wykonaj zadania , zgodnie z poleceniem.

Dziś moi kochani nie będziemy pracować z ćwiczeniami, ale mam dla Was quiz do rozegrania. Bardzo proszę rodziców o pomoc.

Powodzenia !

Dla chętnych dzieci, a szczególnie moich kochanych 6-latków wysyłam kolejną grę.

Chciałabym, abyście wykonali pracę plastyczną. Zwierzątko z kółeczek. Poćwiczycie wycinanie kółeczek. Wybierz na filmie zwierzątko, które chcesz wykonać i do dzieła 😉 Proszę rodziców o pomoc przy wykonywaniu pracy.

Miłego dnia. Pozdrawiam serdecznie.


9.04.2021 (piątek)

Wiosna na wsi. Na podwórku.

Dzień dobry dzieci i rodzice.

Chciałabym, abyśmy zapoznali się dziś z popularnymi przysłowiami, których bohaterami są zwierzęta.

Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.
Zapomniał wół, jak cielęciem był.
Koń ma cztery nogi i tak się potyka.
Pasuje jak wół do karety.
Nie kupuj kota w worku.

Porozmawiajcie o przysłowiach z rodzicami, a później zagrajcie w teleturniej.

Wykonajcie teraz kartę pracy, cz. 4,s.9.

Drodzy rodzice przeczytajcie swoim pociechom zagadki, które przygotowałam dla dzieci.

Lubi głośno gdakać,
kiedy zniesie jajko.
Każdy wie, że jest stałą
kurnika mieszkanką.
(kura)


Zakręcony ogonek,
śmieszny ryjek ma
„Chrum, chrum – głośno woła –
kto jedzenie da?”
(świnka)

Na przykład łaciate, w oborze mieszkają.
Pasą się na łąkach,
zdrowe mleko dają.
(krowy)


Nie pieje, nie gdacze,
tylko głośno kwacze.
Po stawie pływa.
Jak się nazywa?
(kaczka)


Grzebień ma na głowie,
swoim głośnym pianiem
wszystkich wczesnym rankiem
budzi na śniadanie.
(kogut)

Teraz moi kochani przyda Wam się teczka z wyprawka plastyczną, znajdziecie tam kolorowankę wodną – KURA I KURCZĄTKA. Przyda Wam się również, kubeczek z woda i pędzelek. Wystarczy kolorowankę dotykać mokrym pędzlem a pojawią się kolory 🙂

5- latki wykonajcie karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 69.
Rysowanie drogi kury do kurcząt.

6 latki wykonajcie karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 69.
Czytanie zadań. Wpisywanie odpowiednich

Życzę Wam miłego weekendu moi kochani. Przesyłam Buziaczki Pani Madzia


8.04.2021 (czwartek ) RELIGIA

Dzień dobry. Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.

Drodzy rodzice! Bardzo proszę, pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy!

1. Uczyń znak krzyża i zaśpiewaj

W najbliższą niedzielę przypada Święto Bożego Miłosierdzia. Dlatego dziś o miłosierdziu i św. Faustynie.

2. Obejrzyj filmiki: – „Jak działa Boże Miłosierdzie?” https://www.youtube.com/watch?v=Tb7v0AYGHTw – „ Historia pewnej zakonnicy” https://www.youtube.com/watch?v=apqMGz_phts

3. Posłuchaj piosenki i spróbuj zaśpiewać

4. Kolorowanka – Jezus Miłosierny http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/boze-milosierdzie?colore=online

………………………… Dziękuję Ci za dzisiejsze spotkanie! Trwajmy mocno w wierze! Pan Jezus zmartwychwstał! Prawdziwie zmartwychwstał! Alleluja! Pozdrawiam Joanna Dudys.

8.04.2021 (czwartek)

Wiosna na wsi. Tyle stóp, tyle kroków.

Dzień dobry kochane dzieci, dzień dobry rodzice. Dziś poćwiczymy mierzenie długości. Mam nadzieje , że spodoba się Wam to co dla Was przygotowałam.

Na dobry początek przypomnijcie sobie wczorajsza piosenkę, spróbujcie zaśpiewać refren.

Moi kochani posłuchajcie teraz wiersza Teresy Fiutowskiej Podwórkowa awantura. Słuchajcie uważnie. postarajcie się powtarzać odgłosy jakie wydają zwierzęta. ( nagranie zaczyna się w 10 sekundzie filmiku)

Teraz kochane dzieci odpowiedzcie na pytania:

− Które zwierzęta brały udział w podwórkowej awanturze?
− Jakie zwierzę próbowało je uspokoić? W jaki sposób to zrobiło?

Długi, krótki – ćwiczenia w mierzeniu długości.

Obejrzyjcie filmik jak Pani mierzy dywan, a później zróbcie to samo.

• Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą.
Mały dywan.
Każde dziecko mierzy szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy
dotykają pięty drugiej stopy) i głośno licząc.
− Dlaczego wyszły wam różne wyniki?
− Czy wasze stopy są jednakowej długości?
• Mierzenie długości dywanu krokami.
Mały dywan.
Każde dziecko mierzy długość dywanu krokami, które głośno liczy.
− Dlaczego wyszły wam różne wyniki?
− Z czym jest związana długość waszych kroków? (Ze wzrostem)

Wykonajcie teraz ćwiczenia w kartach pracy, cz.4, s.7 i 8.

Przygotowałam dla Was świetną zabawę w liczeniu zwierzątek wiejskich. Wystarczy poprosić rodziców, aby pomogli Wam pobrać i włączyć prezentacje.

Zadanie dla 6-latków.

Proszę wykonajcie ćwiczenia w kartach pracy Nowe Przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz.2,s.68.

Zadania dodatkowe.

Miłego dnia 😉


7.04 2021 (środa )

Wiosna na wsi. Uparty kogut.

Witajcie dzieciaczki. Jak minęły Wam święta ? Mam nadzieje, że odwiedził Was wielkanocny zajączek.

Od dziś zabieramy się do pracy z nowa energią.

Na dobry początek trochę się poruszamy. Wykonujcie polecanie z filmiku.

Teraz posłuchajcie piosenki Na podwórku.

I. Na podwórku na wsi
jest mieszkańców tyle,
że aż gospodyni
trudno zliczyć ile.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki,
i indyki, i indyczki.
Jest tu kwoka z kurczętami,
mama kaczka z kaczętami.
Piękny kogut Kukuryk
i kot Mruczek,
i pies Bryś.
Więc od rana słychać wszędzie: kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,
hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul –
podwórkowy chór.148
II. Koń kasztanek w stajni,
a w oborze krowa,
tam w zagrodzie owce
i brodata koza.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki…


III. A tu są króliki:
i duże, i małe,
łaciate i szare,
i czarne, i białe.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki…

Proszę, aby dzieci odpowiedziały na następujące pytania.

– Gdzie mieszkają zwierzęta, o których jest mowa w piosence?
− Jakie zwierzęta mieszkają w wiejskiej zagrodzie?
Rodzice mogą porozmawiać z dziećmi na temat wyglądu, zwyczajów i charakterystycznych głosów, które wydają wymienione w piosence zwierzęta.

Teraz czas na prace w zeszytach ćwiczeń

• Karta pracy, cz. 4, s. 3.
Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladzie drogi kury do kurnika.

Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Uparty kogut.
• Wyjaśnienie znaczenia słowa uparty.
− Kogo nazywamy upartym?
− Czy zwierzęta też mogą być uparte?
− Czy znacie takie zwierzęta?

Książka (s. 62–65) dla każdego dziecka.
Dzieci słuchają opowiadania, oglądają ilustracje.

Posłuchajcie opowiadania.

• Rozmowa na temat opowiadania.
− Czy mama Olka i Ady była wcześniej na wsi?
− Z kim bawił się Olek?
− Co robiła Ada?
− Jaki ptak zainteresował się mamą? Dlaczego?
− Czym zajęli się tata z wujkiem?
− Jak mama przechytrzyła koguta? Czy jej się to naprawdę udało?
• Ćwiczenia z tekstem.
Książka (s. 62–65) dla każdego dziecka.

Wykonajcie teraz karty pracy, cz.4 s. 4-5.

Dziś odkryjemy również literę ż, Ż.

Obejrzyj filmiki o literce Ż.

A teraz moi kochani wykonajcie zadania :

5-latki • Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 68.

6-latki Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i Liczby, cz. 2, s.64-65.

Chętni mogą wykonać mogą wykonać upartego kogucika z rolki po papierze .

Miłej zabawy oraz pracy do jutra moi kochani.


Język angielski, 31.03.2021 r. ( środa)

EASTER( Wielkanoc)

Kochani, dzielę się z Wami kolejną wesołą piosenką o szczęśliwym króliczku Wielkanocnym 🙂

KARTA PRACY

31.03.2021( środa)

Wielkanoc. Śmigus-dyngus.

Witajcie dzieci, dziś na dobry początek dnia wasza ulubiona piosenka.


Proszę rodziców aby, przeczytali dzieciom wiersz Władysława Broniewskiego ” Śmigus”

Śmigus! Dyngus! Na uciechę
z kubła wodę lej ze śmiechem!
Jak nie kubła, to ze dzbana,
śmigus-dyngus dziś od rana!

Staropolski to obyczaj,
żebyś wiedział i nie krzyczał,
gdy w Wielkanoc, w drugie święto,
będziesz kurtkę miała zmokniętą
.


• Rozmowa na temat wiersza.
− Co to jest śmigus-dyngus?
− Co to znaczy staropolski obyczaj?
− Kiedy obchodzi się śmigus-dyngus?
• Wyjaśnienie, jak rozumiany był ten zwyczaj dawniej.
Kiedyś były to dwa różne obyczaje wielkanocne. Jednym z nich był dyngus, który polegał na tym, że młodzież chodziła po domach i zbierała datki w postaci jajek, wędlin, ciast
itp. Śmigus natomiast miał odmienny charakter i polegał na uderzeniu na szczęście rózgą
wierzbową z baziami. Rózga ta była wcześniej święcona w Niedzielę Palmową.

A teraz kochani posłuchajcie opowieści o Śmigusie Dyngusie

A teraz moje kochane starszaki wykonajcie zadania ze strony 79 oraz 80 w fioletowych ćwiczeniach.

Dodatkowo 6- cio latki wykonają zadania ze strony 62 i 63 ( ćwiczenia miętowe – Litery i liczby część 2.)

Z pomocą rodziców możecie również zagrać w gry. Gry są online wystarczy naciskać na jajeczka. Życzę udanej zabawy.


Język angielski, 30.03.2021 r.

Wielkanoc ( EASTER)

Kochane Zerowiaczki 🙂

W związku z Wielkanocą zachęcam Was do nauki kilku słówek w języku angielskim, nawiązujących do nadchodzących Świąt. Dodatkowo dołączam piosenkę ” Easter Bunny”, która z pewnością przypadnie Wam do gustu 😉

KARTA PRACY do kolorowania specjalnie dla Was 🙂

30.03.2021 (wtorek)

Wielkanoc. Potrawy z jajek.

Zajęcia cz. 1

Witajcie dzieciaczki. Święta coraz bliżej, a jak święta to zabawa 😉 Przypomnijcie sobie nasz taniec połamaniec. Zapraszam do zabawy.

Posłuchaj piosenki: „Koszyczek dobrych życzeń” (sł. I muz. K. Gowik) 

1. Siedzi biały cukrowy baranek w wielkanocnym koszyku, 
a z barankiem gromada pisanek – dużo śmiechu i krzyku. 
Dwie kiełbaski pachnące są, sól i pieprz, by był pyszny smak. 
Dziwi się biały baranek: „O! Kto to wszystko będzie jadł?” 

Ref.: Mama, tata, siostra, brat – każdy coś z koszyczka zjadł, 
a to taki jest koszyczek pełen dobrych życzeń. 
Gdy życzenia złożyć chcesz, coś z koszyczka szybko bierz! 
I życz szczęścia, pomyślności, a na święta dużo gości! 

2. Dawno temu prababcia tak samo koszyk przygotowała. 
Był baranek i dużo pisanek, i kiełbaska niemała. 
Ja to dobrze już teraz wiem, że koszyczek przemienia świat, 
lecz babcia z dziadkiem dziwili się: kto to wszystko będzie jadł? 

Ref.: Mama, tata, siostra… 

3. Kiedyś ja przygotuję koszyczek, aby spełniał życzenia. 
Od pisanek kolory pożyczę, od baranka marzenia. 
I tak zawsze już będzie wciąż, że w koszyczku pyszności są, 
a mamy i babcie, i ciocie też z życzeniami dają go. 

Ref.: Mama, tata, siostra… 

Zabawa badawcza – Poznajemy budowę jajka.
Dzieci oglądają jajka, porównują ich wielkość i kolorystykę, wypowiadają się na temat ich kształtu; podają, przykłady zwierząt, które wykluwają się z jajek.
Rodzic może rozbić przed dziećmi jajko, dzieci oglądają jego zawartość; nazywają poszczególne części składowe: skorupka, białko, żółtko.
Rodzic zwraca uwagę na zarodek i wyjaśnia dzieciom, że kurczątka wykluwają się z jajek, w których są zarodki.

• Zabawa badawcza – Jajka i woda.
Jajka surowe, jajka ugorowane, szklane naczynia, sól, łyżka.
• Dzieci badają zachowanie w wodzie jajka surowego i jajka ugotowanego – wkładają je
kolejno do przezroczystego naczynia z wodą. Obserwują ich zachowanie.
• Do wody w przezroczystym naczyniu wkładają surowe jajko i dosypują stopniowo sól
(około 10–12 łyżek soli). Obserwują, co dzieje się z jajkiem.

Teraz przyszedł czas na trochę ruchu.

Co można zrobić z jajka ?

Wymyślanie przez dzieci przepisów na potrawy z jakiej.

Teraz bardzo proszę aby dzieci wykonały zadanie ze strony 77 oraz 78 (fioletowe ćwiczenia).

Zajęcia cz.2

  • Dzisiaj odkryjemy literkę „f, F” , zapoznaj się z jej zapisem graficznym.

– Poniżej są obrazki. Wskaż te obrazki, których nazwy  rozpoczynają się głoską „f”. Podziel ich nazwy na sylaby. ( 6-cio latki dzielą na głoski).

– Może znasz inne słowa na literkę „f”? 

A teraz wykonaj zadanie w kartach pracy, z pewnością zrobisz to doskonale.

5-cio latki  („Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia”, s. 67). 

6-cio latki („Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby cz.2”, s. 58-61).

Miłej zabawy. Pozdrawiam pani Madzia.


29.03.2021 (poniedziałek)

Wielkanoc. Koszyczek dobrych życzeń.

Dzień dobry Rodzice i kochane dzieci. Serdecznie zapraszam Was do wspólnej zabawy i nauki.

Na poprzednich zajęciach rozmawialiśmy o symbolach i zwyczajach wielkanocnych. Obejrzyjmy wspólnie filmik, aby jeszcze raz dokładnie sobie przypomnieć 😉

Teraz dzieci oglądają filmik i głośno nazywają produkty które Pani wkłada do koszyczka. Zapraszam rodziców do pomocy.

Kolejnym zadaniem jest wykonanie kart pracy (fioletowe ćwiczenia) str. 75, 76 .

Na zakończenie dzisiejszych zajęć praca plastyczna Koszyczek Wielkanocny. Potrzebna będzie wyprawka plastyczna, karta nr 3, klej i nożyczki.

Dziękuje na dziś.

Pozdrawiam Pani Madzia