JĘZYK ANGIELSKI KLASY 7-8 ( 30.03.-1.04.2020r)

JĘZYK ANGIELSKI KLASY 7-8 ( 30.03.- 1.04.20r)
KLASA 7:

Subject: I can write an advice blog using imperatives.
1. Proszę przetłumaczyć tekst bloga str.75.
2. Zróbcie pisemnie wszystkie ćwiczenia.
3. Wyrażenia KEY PHRASES proszę również przetłumaczyć.
4. Ćw. 5 jest na 6.04.2020r.

KLASA 8:
S
ubject: I can express opinions by agreeing or disagreeing. Wyrażanie opinii poprzez wyrażanie zgody lub nie.

1. Robicie ćwiczenia ze stron 68-69.
2. Powstałe wyrażenia z ćw. 1 str. 68 proszę przetłumaczyć.
3. Proszę przetłumaczyć również wyrażenia z ćwiczenia 2 str.68.
4. Wyrażenia KEY PHRASES str.69 należy przetłumaczyć.

Nagrania do ćwiczeń macie na płytce dołączonej do podręcznika. W razie pytań, trudności proszę kontaktować się ze mną.😊
Powyższe tematy należy zrealizować do środy 1.04.
Przypominam, że czekam na przesłanie mi bardzo zaległych ćwiczeń.

MATEMATYKA 30.03.2020r.

Zaczynamy kolejny tydzień. Przed nami dużo wyzwań i muszę wam powiedzieć, że jestem z was naprawdę bardzo dumna. Pracujecie pięknie. Dziękuję szczególnie rodzicom bez których to by nie wyszło.
Zaczynamy kolejne tematy. Mam nadzieję, że nie będą zbyt trudne.


Klasa 4: Oglądacie film dobrze wam znany https://pistacja.tv/…/mat00142-dodawanie-i-odejmowanie-pise…
i robicie zadanie 1 ze strony 133 w podręczniku.

Klasa 5: Oglądacie film https://pistacja.tv/…/mat00241-wyprowadzenie-wzoru-na-pole-…
i robicie zadanie 1 na stronie 72 w podręczniku.

Klasa 6: Rozwiązuje zadania ze strony 122 i 123 w ćwiczeniach.

Klasa 7: Zadanie 2 na stronie 266 i 4 na stronie 267 w podręczniku.

Klasa 8: Przygotowuje się do egzaminu rozwiązując zadania ze strony https://www.cke.gov.pl/…/materi…/zestawy-zadan-powtorkowych/

Jeśli macie jakieś pytania, uwagi, problemy to zapraszam do kontaktu. Staram się odpowiadać najszybciej jak umiem 😝 Czekam na zdjęcia rozwiązanych zadań.
Pozdrawiam
Pani Wiola 🤩

JĘZYK ANGIELSKI KLASY 4-6( 30.03.-2020r)

JĘZYK ANGIELSKI KLASY 4-6( 30.03.- 1.04.2020R)
KLASA 4:
Zapisujecie w zeszytach:
Lesson
Subject: ” Tomek and friends”
1. Podręcznik strona 90- włączcie nagranie i słuchając śledźcie tekst.
2. Zróbcie PISEMNIE wszystkie ćwiczenia str.91.
Nauczcie się na pamięć wyrażeń z ćw.4

KLASA 5:
Lesson
Subject: ” Agata and friends”
1. Podręcznik strona 76- włączcie nagranie i słuchając śledźcie tekst.
2. Zróbcie w zeszytach wszystkie ćwiczenia ze strony 77.
a) Nauczcie się na pamięć wyrażeń z ćw. 4

KLASA 6:
Lesson
Subject: ” Zuzia and friends”
1. Podręcznik strona 76- włączcie nagranie i śledźcie tekst.
2. Zróbcie ćwiczenia ze strony 77.
a) ćw. 4 nie wystarczy znaleźć wyrażenia w tekście, należy je zapisać w zeszycie.
3. Nauczcie się na pamięć wyrażeń z ćw.4 str.77.
Ćwiczenia należy wykonać PISEMNIE.

Czekam na zdjęcia zrobionych ćwiczeń do środy 1.04 😁
W razie pytań, proszę kontaktować się ze mną 🙂
Są osoby, od których niczego jeszcze nie otrzymałam od początku zdalnej nauki. Czekam na gotowe ćwiczenia 🧐

JĘZYK ANGIELSKI KLASY 1-3 ( 30.03.- 1.04.2020r.)

Język angielski klasy 1-3 :

Klasa 1:
Zaczynamy nowy rozdział. W zeszycie piszemy:

Lesson

Subject: I like ice-cream! Lubię lody.
1. Przepisujemy do zeszytu nazwy jedzenia i piszemy obok tłumaczenie na język polski:

– ice-cream(lody), sandwiches( kanapki), juice( sok), oranges( pomarańcze, pizza( pizza), water( woda)

2. Podaję link do piosenki ze strony 50:

https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio…

Piosenka nr.2.2, zaś numer 2.1 to wymowa nowych słówek. Najlepiej jest ściągnąć sobie całą płytę CD 2:

https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio…

Wasz podręcznik to ” Gold Sparks 1″
3. Podaję link do wymowy i pisowni słówek:

https://elt.oup.com/stu…/goldsparks/level1/dictionary/unit5…

KLASA 2:
Piszemy w zeszycie:
Lesson
Subject: Favourite things( ulubione rzeczy).
1. Podaję link do piosenki ze strony 50 ” Look at my watch”:

https://elt.oup.com/student/goldsparks/level2/songs…

2.Uczymy się śpiewać. Można też od razu ściągnąć całe CD 2

https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio…

Nazwa waszego podręcznika to ” Gold Sparks 2″

3. Robimy ćwiczenia ze strony 42.
4. Wszyscy wykonują ćwiczenie 1 w zeszycie ćwiczeń strona 43( należy zaznaczyć, które przedmioty chce kupić dziewczynka)
Podaję link do nagrań do zeszytu ćwiczeń. Proszę od razu ściągnąć całe CD:
Ćwiczenie 2 jest dla chętnych i wykonujemy je na podstawie wysłuchanego wcześniej nagrania do ćwiczenia 1.
https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio…

KLASA 3:
Piszemy w zeszycie temat:

Subject: ” Sandy’s breakfast” ( Śniadanie Sandy’ego).

1. Otwieramy podręcznik na stronie 52, włączamy nagranie i śledzimy tekst i robimy to tyle razy, aż będziemy umieli go ładnie przeczytać. Podaję link do nagrań: tekst to numer 2.18:

https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio…

2. Proszę zrobić ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń: stron 42 włącznie z EXTRA FUN!

Ćwiczenie 2 str.42 należy wysłuchać i zakreślić obrazek A lub B, w zależności od tego, na którym znajdują się wymienione nazwy jedzenia. Podaję link do nagrań do zeszytu ćwiczeń.
Najlepiej jest ściągnąć sobie całą płytę CD.
Nazwa waszego podręcznika to ” Gold Sparks 3″

https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio…

W środę podam kolejne wytyczne do pracy 😊

              

JĘZYK POLSKI 30.03.2020r.

Witam, język polski:

Klasy 4-8 nadal pracują z tematami podanymi przeze mnie w piątek (e-podręczniki).

Klasa 5 realizuje temat:
Odmiana przymiotnika. Podręcznik „Nauka o języku”. Wykonajcie w zeszytach ćwiczenia:
2 str. 77, 5 str. 79 i 7 str. 80.
Powodzenia!

WOS:

Klasa 8 realizuje temat z podręcznika:
Jak działa demokracja przedstawicielska: sejm i senat. W zeszytach notatka na temat: zasady wyborów do Sejmu i Senatu Rzeczpospolitej Polskiej oraz kompetencje izb parlamentu. Temat realizujemy w Poniedziałek i Wtorek

Pozdrawiam 🙂 Pani Asia 

NAUKI PRZYRODNICZE W KLASACH 4-8( 30.03.2020- 5.04.2020)

Przyroda klasa 4

Poniedziałek

Rozpoczynamy nowy dział –  Poznajemy krajobraz najbliższej okolicy. 

Temat: Co to jest krajobraz?                 

Zwróćcie uwagę na wyjaśnienie pojęcia krajobraz (na zielonym tle w podręczniku -str. 138). Zapoznaj się  z lekcją w e-podręczniku pt” Co nas otacza”

pod  linkiem: https://epodreczniki.pl/a/co-nas-otacza/Daq1R5JEY. Wykonaj ćwiczenie interaktywne od 1-5. 

Proszę wykonać  ćwiczenia  w  zeszycie ćwiczeń zadania   1- 2 str. 86 , Zad 3 str. 87

Wtorek

Temat:  Ukształtowanie terenu

Zapoznaj się z lekcją w e-podręczniku:  „Poznajemy formy terenu”

Nauczę się rozpoznawać formy terenu oraz opisywać ukształtowanie terenu najbliższej okolicy. Lekcja w e-podręczniku dostępna pod linkiem:

Zapoznaj się z podsumowaniem na stronach 141-142 w podręczniku. Następnie wykonaj w ćwiczeniach Zad 1-3 str. 88. Zadanie 4-5 str. 89

Dla chętnych:

Obejrzyj film na youtube: „Działalność lądolodu i jego wpływ na rzeźbę terenu w Polsce. Pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=CaykXKHiMBo.

Wykonaj model wzniesienia lub doliny instrukcja str. 143 , zamiast pisaku można użyć plasteliny, modeliny lub masy solnej. Zrób zdjęcie i prześlij na Messenger  lub pocztę:   sp.bznowasp@gmail.com. Na wykonanie wszystkich zadań masz cały tydzień. 

Zdalne nauczanie przedmiotów przyrodniczych w klasach 4-8 w domu  30.03.2020 – 05.04.2020                

KLASA 5

Poniedziałek

Geografia klasa 5

Zapoznaj się z lekcją w e-podręczniku „Przegląd stref  krajobrazowych Ziemi”  i wykonaj  ćwiczenia interaktywne pod linkiem:  https://epodreczniki.pl/a/przeglad-stref-krajobrazowych-ziemi/DATn9FzVG po zalogowaniu na platformę.

Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania: zad 1-2 str. 65, Zad 3-5 str. 66, Zad 6 str. 67.  

Zrób zdjęcie lub skan  i prześlij na Messenger  lub pocztę:   sp.bznowasp@gmail.com.  Na wykonanie zadań czekam do 05.04. 2020r.

 Wtorek

Biologia klasa 5

 

Rozwiąż test  z działu wirusy, bakterie, protisty, grzyby link do wykonania testu dostępny będzie we wtorek

KLASA 6

Poniedziałek

Biologia 6

Temat: Przegląd i znaczenie płazów

Zaloguj się na platformę i zapoznaj się z lekcją w e- podręczniku Płazy i wykonaj ćwiczenie interaktywne 1-3. https://epodreczniki.pl/a/plazy/Db2taTFhK

 Nauczę się: wymieniać cechy budowy płazów; odróżniać cechy pomagające płazom przeżyć na lądzie i w wodzie; rozpoznawać niektóre płazy; opisywać znaczenie płazów w środowisku.

Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania zad 1-2 str. 82, Zad 3-4 str. 83, Zad 5-6 str. 84.

Zrób zdjęcie lub skan  i prześlij na Messenger  lub pocztę: sp.bznowasp@gmail.com.  Na wykonanie zadań czekam do 05.04. 2020r.

Dla relaksu posłuchaj na youtube piosenkę Małgorzaty Brodeckiej pt: „Płazy – żaba nie zaprzeczy” pod linkiem:  https://www.youtube.com/watch?v=5C-VRC3ZDwM&list=PLAN7qB9jTAAV4ZmqDZgtGNjkSUkX3OS5x&index=7

Wtorek

Geografia 6

Zapoznaj się w podręczniku z tematem” Energetyka w Europie”  strona 114-119.

lub posłuchaj na youtube lekcję na ten temat: Klasa 6- Energetyka w Europie

Wykonaj do ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń Zad 1-2 str. 73, Zad 3-5 str. 74, Zad 6 str. 75

KLASA 7

BIOLOGIA 7

Poniedziałek

Temat: Podsumowanie wiadomości z układu oddechowego i wydalniczego

W ramach powtórzenia zaloguj się na platformę  e-podręczniki i wykonaj   i wykonaj ćwiczenia interaktywne .

Profilaktyka chorób układu moczowego:

https://epodreczniki.pl/a/profilaktyka-chorob-ukladu-moczowego/D13TqDQKN

Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń zad. 1-3 str. 82, Zad 4-6 str. 83.  Zrób zdjęcie lub skan  i prześlij na Messenger  lub pocztę: sp.bznowasp@gmail.com.  Na wykonanie zadań czekam do 05.04. 2020r

Za tydzień odbędzie się test w formie online z układu oddechowego i  wydalniczego.

 CHEMIA 7

Zapoznaj się z tematem w podręczniku „Prawo zachowania masy” strona 148 lub 150 lub lekcją w sieci na ten temat: https://lekcjewsieci.pl/prawo-zachowania-masy/?fbclid=IwAR2kHfXoTkZNJH3BomkBG7Paq5YKlkXzkwMYd58MvdT8rSF1PLJlUk95SQY

Obejrzyj film na youtube „Prawo zachowania masy” pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=ck2aCqHxSFU

Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń Zad 40-41 str. 78, Zad 42-43 str. 79.  Zrób zdjęcie lub skan  i prześlij na Messenger  lub pocztę: sp.bznowasp@gmail.com.  Na wykonanie zadań czekam do 05.04. 2020r.

GEOGRAFIA 7

Poniedziałek

Temat: Gospodarka morska

Obejrzyj film na youtube: „geografia VII – Gospodarka morska w Polsce” znajdujący się pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?list=PLv92Ydz70ZZDM8WL-D41zQbapous3kgq9&time_continue=87&v=rKJDbhkaqTQ&feature=emb_logo

Zaloguj się na platformę e-podręczniki i wykonaj ćwiczenia do lekcji „Mieszkamy nad morzem”

Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na str. 88-89

Wtorek

Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z rozdziału 4 rolnictwo i przemysł Polski

Zapoznaj się z podsumowaniem w podręczniku na stronie 145-146 (wykonaj w zeszycie)

Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na str. 90-91.

BIOLOGIA 8

Zapoznaj się w podręczniku z tematem „Drapieżnictwo. Roślinożerczość” str.  97-106.

Zaloguj się na platformę e-podręczniki „Zjadający i zjadani” i wykonaj ćwiczenia interaktywne:

https://moje.epodreczniki.pl/a-shared-owner/DJs9F5i8q/q65ibShq

Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń str. 56-58

Chemia 8

Poniedziałek

Temat: Szereg homologiczny kwasów karboksylowych

Zapoznaj się z tematem w podręczniku na str. 157-160 . Zaloguj się na platformę e-podręczniki i wykonaj ćwiczenia „Kwasy karboksylowe – budowa.  Wykonaj zadania w zeszycie ucznia str. 88-89.

Wtorek

Temat: Kwas metanowy

Zapoznaj się z tematem na stronie 161-163 w podręczniku. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń na str. 90-91. 

GEOGRAFIA 8

Poniedziałek

Zapoznaj się z tematem ” Urbanizacja w Ameryce” w podręczniku  str. 126 – 131.

Obejrzyj film na youtube ” Rio. Miasto bez Boga” pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=2mCFcGoafMQ

Po obejrzeniu wykonaj ćwiczenia interaktywne : Urbanizacja w Ameryce pod linkiem:

Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str. 60-62.

Zrób zdjęcie lub skan  i prześlij na Messenger  lub pocztę: sp.bznowasp@gmail.com.  Na wykonanie zadań czekam do 05.04. 2020r

Zagadnienia szczegółowe na sprawdzian z działu  4 Rolnictwo i przemysł Polski  (za 2 tygodnie w formie online) Warunki rozwoju rolnictwa  omawiam funkcje rolnictwa jako sektora gospodarki  opisuję przyrodnicze warunki rozwoju rolnictwa w Polsce  opisuję pozaprzyrodnicze warunki rozwoju rolnictwa w Polsce  wymieniam nazwy regionów rolniczych w Polsce o najkorzystniejszych warunkach do produkcji rolnej i wskazuję je na mapie omawiam korzyści, szanse i zagrożenia dla polskiego rolnictwa wynikające z członkostwa naszego kraju w Unii Europejskiej Produkcja roślinna  wyjaśniam znaczenie terminów: plony, zbiory, areał  omawiam strukturę użytkowania ziemi w Polsce na tle innych krajów Europy  wymieniam główne uprawy w Polsce i omawiam ich rozmieszczenie w Polsce  podaję przyczyny zróżnicowania w rozmieszczeniu wybranych upraw w Polsce  wskazuję rejony warzywnictwa i sadownictwa w Polsce  przedstawiam znaczenie upraw dla gospodarki Polski porównuję produkcję roślinną w Polsce z produkcją w innych krajach Europy Produkcja zwierzęca  wyjaśniam znaczenie terminów: pogłowie, chów, hodowla  wymieniam główne zwierzęta gospodarskie w Polsce  przedstawiam znaczenie gospodarcze hodowli zwierząt  wymieniam regiony hodowli zwierząt gospodarskich i wskazuję je na mapie  wymieniam przyczyny zróżnicowania w rozmieszczeniu chowu bydła i trzody chlewnej w Polsce  porównuję produkcję zwierzęcą w Polsce z produkcją w innych krajach Europy Zmiany w polskim przemyśle  przedstawiam przemysł jako sektor gospodarki i omawiam jego rolę w rozwoju społeczno-gospodarczym kraju  rozróżniam główne działy przemysłu  omawiam rozwój przemysłu w Polsce po II wojnie światowej  wyjaśniam przyczyny zmian w strukturze przemysłu Polski  omawiam przyczyny i skutki restrukturyzacji polskiego przemysłu   Energetyka w Polsce  wymieniam źródła energii  charakteryzuję strukturę produkcji energii elektrycznej w Polsce wg rodzajów elektrowni i źródeł na tle wybranych krajów Europy  wymieniam rodzaje elektrowni  lokalizuję na mapie największe elektrownie w Polsce  omawiam wykorzystanie odnawialnych źródeł energii w Polsce   Gospodarka morska  wymieniam i wskazuję na mapie największe porty morskie w Polsce  charakteryzuję na podstawie diagramów strukturę i wielkość przeładunków w polskich portach morskich  przedstawiam sytuację polskiego rybołówstwa oraz przemysłu stoczniowego oceniam możliwości rozwoju gospodarki morskiej w Polsce  

Historia tydzień 30.03.2020r- 03.04.2020r.

Klasa 4

Temat: Powtórzenie wiadomości z rozdziału wojny i upadek Rzeczypospolitej.

  1. Wykonujemy wszystkie ćwiczenia z podręcznika strona 110. Proszę wykonać zadania w zeszycie i wysłać  zdjęcia rozwiązanych zadań na mail Klaudia_310@o2.pl do dnia 02.04.2020r. PROSZĘ PISAĆ CZYTELNIE
  2. Wykonaj test sprawdzający wiedzę z rozdziału.

https://www.quizme.pl/quiz/start/621476960

Klasa 5

Temat: Polska Bolesław Chrobrego.

  1. Zapoznaj się z tematem na stronie 170-174 w podręczniku.
  2. Wykonaj w zeszycie notatkę do tematu, zawrzyj w niej podpunkty:

-misja biskupa Wojciecha

-zjazd gnieźnieński

-panowanie B. Chrobrego

-pierwszy król Polski

Notatka pomocnicza wykonana przez nauczyciela znajduje się na wspólnej grupie messager

  • Obejrzyj film o Bolesławie Chrobrym
  • Rozwiąż Quiz

https://www.memorizer.pl/test/728/boleslaw-chrobry/0

Klasa 6

Temat: Powtórzenie wiadomości z rozdziału Upadek Rzeczypospolitej.

  1. Wykonaj Quiz

https://www.quizme.pl/quiz/start/1086496128

  • Obejrzyj film

https://gwo.pl/upadek-rzeczypospolitej-p4676

  • Wykonaj w zeszycie zadanie 5,6,7 z podręcznika na stronie 182. Wyślij zdjęcia rozwiązanych zadań na mail Klaudia_310@o2.pl do dnia 02.04.2020r. PROSZĘ PISAĆ CZYLENIE

Klasa 7

Temat: Narodziny faszyzmu.

  1. Zapoznaj się z tekstem z podręcznika na stronach 192-197.
  2. Wykonaj w zeszycie notatkę do tematu, zawrzyj w niej podpunkty:

-Włochy po I wojnie światowej i faszyzm we Włoszech

-Nazizm

-władza Hitlera

-zbrodnie nazistów

-faszyzm i autorytaryzm w Europie

Notatka pomocnicza wykonana przez nauczyciela znajduje się na wspólnej grupie messager

  • Obejrzyj film o nazizmie

https://gwo.pl/nazizm-w-niemczech-p4607

klasa 8

Temat: Powtórzenie wiadomości z rozdziału Polska po II wojnie światowej.

  1. Przeanalizuj prezentację utrwalającą wiedzę

https://swiat-prezentacji.pl/prezentacja/polska-po-ii-wojnie-swiatowej-1946-89

  • Obejrzyj film

https://gwo.pl/skutki-ii-wojny-swiatowej-p4625

  • Przetestuj swoją wiedzę

https://quizizz.com/admin/quiz/5c62b27a82b999001bd3269a/polska-po-ii-wojnie-wiatowej

https://gloswielkopolski.pl/quiz/pytanie/1,8035,co_wiesz_o_ii_wojnie_swiatowej_odpowiedz_na_15_nieoczywistych_pytan_quiz,n,q,t.html

JĘZYK POLSKI ( 27.03.-30.03.2020R)

Witam! 🙂
Materiał do pracy na dziś i na Poniedziałek, język polski:

Kl. 8 – Temat: Fragment krajobrazu- środki poetyckiego wyrazu.

Kl. 7 – Temat: „Zamknij oczy. Co słyszysz?”

Kl. 6 – Temat: Słówka o przysłówkach.

Kl. 4 – Temat: Przecinek, kropka, myślnik, wykrzyknik.

Kl. 5 – Dziś odpoczywa od języka polskiego 🙂 Informacje dla Was przekażę w poniedziałek.

Wszystkie lekcje znajdziecie e-podręczniku. Materiał jest do wykonania na dziś i na Poniedziałek. Pracujecie w miarę swoich możliwości. W wiadomościach prywatnych do mnie wysyłacie tylko zdjęcia tych prac, o które poproszę.

Pozdrawiam 

FIZYKA

#fizyka
Przesyłam wam linki do najfantastyczniejszej strony, na której dowiecie się wszystkiego (no prawie wszystkiego) o otaczającym was świecie. Są tam filmiki z różnych dziedzin. Waszym zadaniem jest:

Klasa 7: przestudiować pierwszą zasadę dynamiki Newtona
https://pl.khanacademy.org/…/…/v/newton-s-1st-law-of-motion…Zobacz więcejPodstawowe intuicje związane z pierwszą zasadą dynamiki Newtona

PLASTYKA, MUZYKA, TECHNIKA

Piątek, piątunio, piąteczek 😄 Nareszcie 😂🤣🤣😂
Po długim tygodniu ciężkiej pracy czas na odrobinę luzu. Pora na muzykę, plastykę i technikę 🤗. Nie stresujcie się, na wykonanie zadań macie czas do 8 kwietnia!!! Może będziecie chcieli wypełnić sobie weekendową nudę, bo zapewne brak możliwości wyjścia na podwórko bardzo Wam doskwiera…

Muzyka – nauczcie się śpiewać piosenkę
kl. 4-5
https://www.tekstowo.pl/piosenka,dwa_plus_jeden,chod__pomal… tekst

https://www.youtube.com/watch?v=UInkVbqg8EU melodia

kl. 6-7
https://www.tekstowo.pl/piosenka,marek_grechuta,wiosna__ach… tekst

https://www.youtube.com/watch?v=3NQnnhlRWmc melodia

Nagrajcie swój śpiew na komórkę (dyktafon) lub za pomocą komputera (rejestrator głosu) i wyślijcie mi na adres e-mail arosa.r@wp.pl lub na komórkę: 504856189 (mms lub WhatsApp)

Technika:

kl.4

Jeżeli nie masz waty, zrób kulki z bibuły. Oczka mogą być wykonane według własnego pomysłu.

kl.5

https://www.youtube.com/watch…

Jeżeli nie masz jajka ze styropianu użyj wydmuszki lub jajka gotowanego na twardo.

kl.6-7

Jeżeli nie masz dobrego kleju wymyśl inny sposób mocowania nóżek lub zrób je inaczej.

Po wykonanej pracy zrób zdjęcie i prześlij mi na e-mail lub komórkę

Plastyka kl.4,5,6,7

Zbliża się Wielkanoc. Zorganizujcie rodzinne wykonywanie pisanek tradycyjnymi metodami (malowanie woskiem, skrobanie).
Może skorzystacie z porad babci lub cioci? Pamiętajcie, jeżeli z Wami nie mieszka pozostaje Wam kontakt telefoniczny lub internetowy! Takie mamy czasy 🥺😭

Możecie również skorzystać z porad na youtube.

Z niecierpliwością będę czekać na zdjęcia.

Wszystkie ozdoby, które wykonacie wykorzystajcie do dekoracji świątecznego stołu.

Jeżeli będziecie mieli jakieś pytania służę pomocą 🙂

Pozdrawiam Was cieplutko 😘😘😘
Pani Ala

Edukacja przedszkolna- Zerówka

la wszystkich maluchów i tych trochę starszych 😉Jak narysować zajączka? Wystarczy ołówek, kredki, nasze rysowanki i zwierzak gotowy! Wspaniała, kreatywna zabawa z bajkowymi postaciami! Rysuj z

JĘZYK ROSYJSKI DO WTORKU 31.03.2020

JĘZYK ROSYJSKI KLASA VII I VIII:

KLASA VII:
Тема: В школе.

a) podręcznik str.64:
– ćw. 7 : odpowiedzi do podanego polecenia proszę zapisać w zeszycie.
– ćw. 8: proszę przepisać podany tekst i przetłumaczyć. Oprócz tego proszę zrobić ćw. 10 str.65

KLASA VIII:
Тема:Всем стричьcя! Fryzura dla każdego!
a) Proszę zrobić ćwiczenia ze strony 63( płytkę macie).
b) ćw. 2a str, 64- oprócz tego, że należy uporządkować dialog, to dodatkowo trzeba go przepisać do zeszytu przetłumaczyć.
c) ćw. 3 również trzeba zrobić w zeszycie i 4.

NA EFEKTY WASZEJ PRACY CZEKAM DO WTORKU( proszę zrobić zdjęcia ) 😉

Dnami – zapra…

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

https://view.genial.ly/…/guide-klasa-2b-psp-strzelce-male-w…KLASA 2B PSP STRZELCE MAŁE – Wiosenne ptaki by Dominika Strzelczyk on Genial.ly

EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA

# Edukacja dla bezpieczeństwa
Dzień dobry drodzy ósmoklasiści 🙂
Dzisiejszy temat z rozdziału 3 – Postępowanie w miejscu zdarzenia (strona 70 w podręczniku „Żyję i działam bezpiecznie”).
Waszym zadaniem jest:
1. Przeczytajcie tekst z podręcznika….Zobacz więcej

MATEMATYKA 26.03.2020 r.

Na dzisiaj zadanie gigant. Na platformie https://epodreczniki.pl/ udostępniam każdemu z was materiały do opracowania. Tych materiałów jest naprawdę dużo, niestety ja nie mogę ich edytować, dlatego podzielcie sobie ten materiał na kilka dni. Nie wymagam od was zrobienia wszystkich zadań, ale dobrze byłoby żebyście jak najwięcej ćwiczyli. Oczywiście możecie korzystać z dostępnych filmów i innych materiałów w internecie.
Klasa 6. Nie musicie robić wszystkiego!!! Ćwiczenia…Zobacz więcejE‑podręczniki to bezpłatne i dostępne dla wszystkich materiały edukacyjne.EPODRECZNIKI.PLEpodreczniki.plE‑podręczniki to bezpłatne i dostępne dla wszystkich materiały edukacyjne.

JĘZYK ANGIELSKI KL. 1-3

Uczniowie klas 1-3 🙂
Klasa 1:
a) Proszę nagrać filmik, na którym wskazujecie elementy swojej twarzy oraz części ciała i nazywacie je. Czekam na nagrania do poniedziałku do godziny 11:00.

Klasa 2:
Zaczynamy nowy rozdział :
Podręcznik strona 50:
camera, paints, guitar, , computer game, football (PROSZĘ PRZEPISAĆ TE WYRAZY DO ZESZYTU I JE PRZETŁUMACZYĆ- SŁOWNICZEK W PODRĘCZNIKU STR.80). Zdjęcia przepisanych wyrazów proszę przesłać do piątku do godziny 17:00

b) Uczymy się wymowy:
https://elt.oup.com/stude…/goldsparks/level2/pictdict/unit5…
c)https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio…

Klasa 3:
Zaczynamy nowy rozdział:
Podręcznik strona 50:
a) Proszę przepisać do zeszytu nowe słownictwo i je przetłumaczyć( słowniczek jest na końcu podręcznika). Następnie przesłać zdjęcia do piątku do godziny 17:00
b) Uczymy się wymowy nowych słówek:

https://elt.oup.com/stude…/goldsparks/level3/pictdict/unit5…

c) Uczymy się śpiewać piosenkę ” SAUSAGES”, podręcznik strona 51. Podaję link:

https://elt.oup.com/student/goldsparks/level3/songs…ELT.OUP.COMUnit 5 | Gold Sparks | Oxford University Press

HISTORIA 23.03.2020-27.03.2020

Historia na tydzień 23.03.2020 – 27.03.2020.

Klasa 4

Temat: Jak polska noblistka została bohaterką wojenną?

  1. Czytam tekst informacyjny na stronie 108-109 w podręczniku.
  2. Oglądam film

Klasa  5

Temat: Mieszko I i początki Polski.

  1. Czytam temat w podręczniku na stronach 165-169
  2. Zapisuje w zeszycie notatkę:

– Polanie –Polska

– Chrzest

– skutki chrześcijaństwa

-granice

NOTATKA JEST NA GRUPIE MESSANGER KLASY 5

  • Oglądam filmik

Klasa 6

Temat: Podsumowanie wiadomości z rozdziału Upadek Rzeczypospolitej.

  1. Wykonuję w zeszycie ćwiczenia : 1, 2,3,4 z podręcznika str 182

WYKONANE ĆWICZENIA PRZESYŁAM ZDJĘCIEM LUB ROZWIAZANIAMI ZAPISANYMI W WORDZIE NA MAIL

Klaudia_310@o2.pl

Klasa 7

Temat : Świat po I wojnie światowej.

  1. Czytam temat z podręcznika strony 188-191
  2. Analizuje wykresy str 189, 191 (nie pisemnie)
  3. Zapisuje w zeszycie notatkę:

-ład wersalski

-siły Europy po I wojnie światowej

-Liga Narodów

-kryzys gospodarczy

NOTATKA JEST NA GRUPIE MESSANGER KLASY 7

Klasa 8

Temat : Polska w latach 70.XXwieku.

  1. Czytam test z podręcznika strony 193-197
  2. Zapisuje w zeszycie notatkę:

-Polska za czasów panowania E. Gierka

-problemy czasów Gierka

– nowelizacja konstytucji

NOTATKA JEST NA GRUPIE MESSANGER KLASY 8

Zdalne nauczanie przedmiotów przyrodniczych w domu  23.03.2020-30.03.2020

Przyroda klasa 4

Temat: Uzależnienia i ich skutki             

Zapoznaj się w podręczniku z tematem:  Uzależnienia są groźne strony 130-134  lub zapoznaj z lekcją w e-podręczniku pt” Używki” pod  linkiem https://epodreczniki.pl/a/uzywki/DZAyrLb62

Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń:  1 str. 81 , Zad 3-4 str. 82          Zadanie 2 Doświadczenie – dla chętnych. 

 Aby  poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności zachowań asertywnych proszę zapoznać się z animacją pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=0eoD4S1jZpg

Temat: Powtórzenie wiadomości z działu 5 Odkrywamy tajemnice zdrowia.

Zapoznaj się z podsumowaniem na stronach 135-136 w podręczniku. Następnie wykonaj w ćwiczeniach Zad 1,2 str. 83, Zad 3-4 str. 84, Zad 5-6 str. 85

Zapoznaj się  z zagadnieniami do sprawdzianu, który odbędzie się prawdopodobnie za 2 tygodnie w formie testu online.

Wymagania do sprawdzianu z działu  5 Odkrywamy tajemnice zdrowia Uczeń:… 1. podaje zasady zdrowego stylu życia 2. wyjaśnia,  na czym polega prawidłowe odżywianie się? 3. wymienia  co najmniej pięć składników pokarmowych. 4. co pokazuje piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej? 5. odpoczynek aktywny i bierny 6. podaj zasady dbania o higienę i swoje ciało? 7. wskazuje prawdziwe informacje  o chorobach zakaźnych i pasożytniczych 8. podaj czynniki i  rozpoznaj drogi zakażenia wywołujące choroby zakaźne 9. zna objawy chorób zakaźnych 10. rozpoznaje na rysunku pasożyty wewnętrzne i zewnętrzne 11. wymienia sposoby unikania chorób zakaźnych 12. zna sposoby zapobiegania zatruciom pokarmowym 13. wskazuje numer kontaktowy do właściwych służb ratunkowych 14. rozpoznaje symbole stosowane na opakowaniach środków czystości 15. podaje sposoby udzielania pomocy
w nagłych wypadkach 16. wskazuje zachowania zagrażające bezpieczeństwu 17.wskazuje negatywne skutki uzależnienia od papierosów i alkoholu, narkotyków 18. podaje przykłady asertywnego zachowania

KLASA 5

Biologia klasa 5

Zapoznaj się z tematem w podręczniku strona 92- 93 tkanki roślinne lub fragmentami prezentacji multimedialnej ” Tkanki roślinne”  slajd o 1 – 17 pod linkiem: https://drive.google.com/file/d/1W9c9wvk5GAHT6cAJYaH3SjwYtck9ofT4/view?fbclid=IwAR3BefvpQvNgNQcOtw7ucvV5JJvdAJL8sAem34m45HyeTRtgIMXZasTjZjs

Zapisz temat lekcji i punkty w zeszycie:

Temat lekcji: Tkanki roślinne  (1 )

1)  miejsca występowania tkanek w roślinie

2)  rodzaje tkanek roślinnych

3)  budowa i funkcje tkanki okrywającej

Uzupełnij zadania w zeszycie ćwiczeń zad 1 i 2 str. 62 , zad 3 str. 63.

Ucz się do sprawdzianu z otrzymanych w szkole zagadnień. Sprawdzian z działu wirusy, bakterie, protisty, grzyby odbędzie w formie testu on-line.

Geografia klasa 5

Zapoznaj się z lekcją w e-podręczniku „Czym jest pogoda, a czym klimat? Obejrzyj film i wykonaj  ćwiczenia interaktywne pod linkiem:

   https://epodreczniki.pl/b/czym-jest-pogoda-a-czym-klimat/PZEzm0e0V

lub zapoznaj się z tematem w podręczniku  „Pogoda a klimat”  na stronie 102-107.

Uzupełnij ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń: Zad 1,2 str. 61, Zad 3 str. 62, Zad 4 str. 63, Zad 5 str. 64.

KLASA 6

Biologia 6

Zapoznaj się z tematem w podręczniku „Płazy – kręgowce wodno- lądowe” strona 93-96 lub

Zapoznaj się z lekcją z e- podręcznika do rozmnażania się płazów

Lekcja 1. Płazy – kręgowce wodno-lądowe

Nauczę się: wskazywać i opisywać przystosowania płazów do życia na lądzie i w wodzie (na podstawie obserwacji); opisywać mechanizm oddychania u płazów; przedstawiać cykl rozwojowy żaby; rozpoznawać wybranych przedstawicieli płazów krajowych; oceniać znaczenie płazów.

Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń Zad 1,2 str. 77, Zad 3,4 str. 78, Zad 5,6 str. 79

Dla relaksu posłuchaj na youtube piosenkę Małgorzaty Brodeckiej pt: „Płazy – żaba nie zaprzeczy” pod linkiem:  https://www.youtube.com/watch?v=5C-VRC3ZDwM&list=PLAN7qB9jTAAV4ZmqDZgtGNjkSUkX3OS5x&index=7

Geografia 6

Zapoznaj się w podręczniku z tematem” Przemysł i usługi we Francji”  strona 106-111.

Lub posłuchaj na youtube lekcję na ten temat: Klasa 6- Przemysł i usługi we Francji

Wykonaj do ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do tematu: Przemysł i usługi we Francji str. 69-72

KLASA 7

BIOLOGIA 7

Zapoznaj się  z tematem w podręczniku”  Budowa i działanie układu wydalniczego str. 153-156 lub  zapoznaj się z lekcją multimedialną na youtube  Małgorzaty Brodeckiej „Układ wydalniczy”  pod linkiem:

Więcej informacji znajdziesz w e-podręczniku  Lekcja 4. Budowa i działanie układu wydalniczego pod linkiem  https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty6

Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń  Zad 1, 2 str. 76, Zad 3,4,5 str. 77, Zad 6-7 str. 78

Zapoznaj się z tematem w podręczniku „higiena i choroby układu wydalniczego”  str. 157-160

Uzupełnij do tego tematu ćwiczenia Zad 1,2 str. 79, Zad 3-4 str. 80, Zad 5-6 str. 81

 CHEMIA 7

Zapoznaj się z tematem w podręczniku ” Równania reakcji chemicznych” str. 142-147

Obejrzyj (fragment  58:17 – 5 Uzupełnianie równań reakcji chemicznych )

film edukacyjny: WZORY I RÓWNANIA REAKCJI CHEMICZNYCH  3 – ogarnij chemię z Panem Belfrem

Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń Zad 31-32 str. 74, Zad 33-36 str. 75, Zad 37 str. 76, Zad 38-39 str. 77

GEOGRAFIA 7

Zapoznaj się z lekcją w e-podręczniku  Lekcja 1. Zmiany w przemyśle Polski po 1989 roku

pod linkiem https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty7

Nauczę się: wskazywać aktualne czynniki lokalizacji przemysłu w Polsce; opisywać główne okręgi przemysłowe i inwestycje przemysłowe w Polsce; wyjaśniać przyczyny i konsekwencje zmian w przemyśle Polski.

Do tematu Energetyka

Obejrzyj film edukacyjny na youtube:  Odkrywając wielkie marki PGE – wytwarzanie energii pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=Q2rf1eKBspA&feature=youtu.be

Jeśli nie uzupełniłeś jeszcze w tamtym tygodniu,  to wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na stronach 84-87

BIOLOGIA 8

Zapoznaj się w podręczniku z tematem „Konkurencja” str.  93-96

lub z fragmentem z e-podręcznika „Konkurencja i pasożytnictwo”   pod linkiem:https://epodreczniki.pl/a/konkurencja-i-pasozytnictwo/DRye3Ymqf

Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str. 53-55

Chemia 8

Zapoznaj się z lekcją w sieci Alkohole polihydroksylowe – Glicerol –

 Dawida Łasińskiego – Pan Belfer  pod linkiem: https://lekcjewsieci.pl/alkohole/

Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str. 84 -85

Zapoznaj się z lekcją w e- podręczniku

Lekcja 2. Porównanie właściwości alkoholi pod linkiem:  https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty7

Dowiem się, jakie właściwości mają alkohole. Zapoznam się z właściwościami etanolu. Nauczę się o właściwościach fizycznych alkoholu i w jaki sposób je otrzymać. Czy alkohol się pali? Dowiem się tego z materiałów do zajęć.

https://epodreczniki.pl/a/alkohole—wlasciwosci/Dn8wj39qS

lub w podręczniku strona 154-156

Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str. 86-87

GEOGRAFIA 8

Zapoznaj się z tematem ” Ludność Ameryki” w podręczniku  str. 122-125 lub zapoznaj się z e-podręcznikiem: Ameryka Północna i Ameryka Południowa – zróżnicowanie ludności. Ćwiczenie 3 Kolonizacja Ameryki .Rozwiąż krzyżówkę. Wykonaj ćwiczenia interaktywne.  Pod linkiem

https://epodreczniki.pl/a/ameryka-polnocna-i-ameryka-poludniowa—zroznicowanie-ludnosci/DdifsCgpe

Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń strona 57-59

Drodzy uczniowie. Ze względu na zamknięcie szkół odsyłamy was na stronę https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje gdzie znajdziecie najnowsze propozycje na naukę w domu. Zaznaczamy, że pracując w domu nie macie obowiązku przerabiania nowego materiału.

JĘZYK ANGIELSKI 19.03.2020r

MATEMATYKA 19.03.2020r.

Dziękuję za waszą aktywności i zdjęcia. Bardzo się cieszę, że nasi uczniowie nie próżnują. Jeśli macie problemy i nie potraficie rozwiązać pewnych zadań z matematyki służę pomocą 😘
Zadania na dziś:
Wchodzimy na stronę https://szaloneliczby.pl/
Klasa 4. Jeśli świetnie umiecie już działania pisemne, to poćwiczcie mnożenie ułamków zwykłych. Kto jeszcze ma problem z dzieleniem pisemnym niech ćwiczy dzielenie.
Klasa 5 działania na ułamkach zwykłych (dodawanie, odejmowanie, mnozenie i dzielenie). Nie musicie robić wszystkiego. Ćwiczcie to, co sprawia wam trudność.
Klasa 6 ma za zadanie stworzyć bryłę. Im ciekawsza tym lepiej. Spróbujcie sami namalować siatkę.
Klasa 7 rozwiązuje zadania z kartek.
Klasa 8 ćwiczy do egzaminu.
Oczywiście, możecie korzystać z dostępnych pomocy w postaci filmów instruktażowych.
Czekam na fotki z rozwiązaniami 🤩
Pozdrawiam Pani Wiola

Testy, quizy, ciekawostki, gry planszowe oraz zadania z matematyki.

#wychowanieprzedszkolne #lekcjaonline Podpowiadamy, jak realizować podstawę programową i wspomagać wszechstronny…

Opublikowany przez PWN Wydawnictwo Szkolne Wtorek, 17 marca 2020
Przedszkolaki, to coś dla Was 🙂

LINK NIŻEJ PROGRAMY EDUKACYJNE DO OGLĄDANIA ZA DARMO, ZACHĘCAMY DO OGLĄDANIA 🙂

https://vod.pl/da-vinci-learning?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=vod_marketing_programy-dla-dzieci_davinci&fbclid=IwAR38TI2e1fJP7mhqMpTJ5QYMRp2xkjVv06MPzlkgahsAuLUL

Język polski :
klasy 4-7 powtarzają odmiane przez przypadki, części mowy i części zdania,
kl.8 rozwiązuje testy i czyta niezbędne do egzaminu lektury
Serdecznie pozdrawiam Joanna Poniatowska

HISTORIA

Klasa 5

Proszę zapoznać się  z linkami, obejrzeć , wysłuchać, wyciągnąć wnioski albo wykonać ćwiczenia:

  1. https://quizizz.com/admin/quiz/5e6e09bb8839cf001bf412fa/w-redniowiecznym-klasztorze?studentShare=true&fbclid=IwAR1DFEeV3lskeuSKaPNm20uM6-l9f8JTmLvc1Bj89mywbQRGpQHz08D7ck0
  2. file:///C:/Users/Bo%C5%BCena/Downloads/%C5%9Aredniowiecze.pdf
  3. https://www.youtube.com/watch?v=6FrFwOclQtc
  4. https://www.youtube.com/watch?v=J_eaD5GbJys
  5. https://www.youtube.com/watch?v=KAX8gc7cC8k&fbclid=IwAR10eBnnAejV3FesCBXn8qWP65h0DmtLic_H5P5zM1sc4Xt2cfAvxKTrzi0
  6. https://edpuzzle.com/media/5e6cda46d5d13940ba3ac26b?fbclid=IwAR2dWKHdKop_omzvf7cmBKtTPDRKE2JyL_5JACCXUdi26sbgAOzaQSflwJ4
  7. Wykonać wszystkie ćwiczenia ze strony 158 z podręcznika.

klasa 4

Proszę zapoznać się  z linkiem:

  1. https://www.zwiadowcahistorii.pl/przez-pandemie-od-dzis-zwiedzisz-biskupin-z-przewodnikiem-na-zywo-w-sieci/?fbclid=IwAR0nsziI0VQB9E3OXkegfSN6Cm1c5Pku4dUZ9J6g0mmHVvDeURJsP92ih9Q
  2. https://quizizz.com/admin/quiz/start_new/5e6e0e5882d06a001bd27806
  3. zapoznać się z tekstami historycznymi z podręcznika ze stron: 22-23, 42-43, 108-109.
  4. wykonać plakat.

klasa 6

Proszę zapoznać się  z linkami, obejrzeć , wysłuchać, wyciągnąć wnioski albo wykonać ćwiczenia:

  1. https://www.zwiadowcahistorii.pl/przy-nich-koronawirus-wychodzi-niewinnie-dawne-epidemie-w-polsce-byly-duzo-czesciej/
  2. https://quizizz.com/join/quiz/5e6e4a0bf958e4001b5bbc20/start?from=soloLinkShare&referrer=5e6e49c48839cf001bf47e3b&fbclid=IwAR3uko6-sHyboTYNiDwyMNtqKefXZAKmFLUjQVadR6Z_lYwf0enXKoX7Uys
  3. https://m.museivaticani.va/content/museivaticani-mobile/en/collezioni/musei/cappella-sistina/tour-virtuale.html?fbclid=IwAR0J5-fx3scQ0Yr-TGAfFAlQlOR6N9ScKDajZjlN0D9Z2v6Makdv3wqR6xA
  4. https://www.youtube.com/watch?v=5YcpU1Jdm0Q
  5. Czytamy teksty informacyjne na stronie: 20, 64, 118, 148.

klasa 7

Proszę zapoznać się  z linkami, obejrzeć , wysłuchać, wyciągnąć wnioski albo wykonać ćwiczenia:

  1. https://www.zwiadowcahistorii.pl/przy-nich-koronawirus-wychodzi-niewinnie-dawne-epidemie-w-polsce-byly-duzo-czesciej/
  2. https://quizizz.com/join/quiz/5e6e4a0bf958e4001b5bbc20/start?from=soloLinkShare&referrer=5e6e49c48839cf001bf47e3b&fbclid=IwAR3uko6-sHyboTYNiDwyMNtqKefXZAKmFLUjQVadR6Z_lYwf0enXKoX7Uys
  3. https://m.museivaticani.va/content/museivaticani-mobile/en/collezioni/musei/cappella-sistina/tour-virtuale.html?fbclid=IwAR0J5-fx3scQ0Yr-TGAfFAlQlOR6N9ScKDajZjlN0D9Z2v6Makdv3wqR6xA
  4. Oglądamy film i wyciągamy wnioski  https://www.youtube.com/watch?v=DFwAkqQl61I oraz https://www.youtube.com/watch?v=ulqlU8GBu-Q
  5. Czytamy z podręcznika strony: 20, 56, 106, 146, 168.

klasa8

Proszę zapoznać się  z inkami, obejrzeć , wysłuchać, wyciągnąć wnioski albo wykonać ćwiczenia:

  1. https://www.zwiadowcahistorii.pl/przy-nich-koronawirus-wychodzi-niewinnie-dawne-epidemie-w-polsce-byly-duzo-czesciej/
  2. https://m.museivaticani.va/content/museivaticani-mobile/en/collezioni/musei/cappella-sistina/tour-virtuale.html?fbclid=IwAR0J5-fx3scQ0Yr-TGAfFAlQlOR6N9ScKDajZjlN0D9Z2v6Makdv3wqR6xA
  3. https://www.youtube.com/watch?v=YztYra4Ekx8
  4. https://www.youtube.com/watch?v=W-72eV4C5eE
  5. Czytamy w podręczniku strony: 20, 72, 114, 164.

  1. MATEMATYKA:

https://pistacja.tv/

  • JĘZYK ANGIELSKI KLASY IV-VIII

www.anglomaniacy.pl

https://esl.fis.edu/grammar/

https://www.macmillandictionary.com/verb_wheel/

https://liveworksheet.pl

https://engly.pl

https://wordwall.net/pl-pl/community/angielski/po-drodze

https://learningapps.org/

Zdalne nauczanie przedmiotów przyrodniczych w domu
Przyroda klasa 4
Proszę zapoznać się z tematem: „Jak sobie radzić w sytuacjach niebezpiecznych”
Proszę obejrzeć film ” Niebezpieczne organizmy – Przyroda, Klasa IV – Eduelo.pl https://www.youtube.com/watch?v=Add9Itvi3GU
Oznaczenia substancji niebezpiecznych – Przyroda, Klasa IV – Eduelo.pl
https://www.youtube.com/watch?v=fAyW0vdAaf8
W zeszycie ćwiczeń proszę wykonać ćwiczenia 1,2,3,4,5,6,7 na stronach 78-80
Biologia – 5,6,7,8
Biologia SP – informacje i materiały dla uczniów
https://gochpax.wixsite.com/biologiagim1/prezentacje-kl-2
Biologia klasa 5
https://learningapps.org/
Wirusy, bakterie, protisty i grzyby – klasa 5 Puls życia https://learningapps.org/6325535
Znaczenie bakterii
https://learningapps.org/6303975
Choroby klasa 5
https://learningapps.org/8613996
Powtórzenie wirusy- protisty

😉

https://www.baamboozle.com/game/52041
Przypominam o zrobieniu podsumowania działu w ćwiczeniach
Biologia klasa 6
Zapoznaj się z tematem: Przegląd i znaczenie ryb. Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy do tego tematu.
Zapoznaj z prezentacją multimedialną: https://docs.google.com/presentation/d/1LjUcqCb_uiSfIcVQzm8rge-ovdxs6I1faqIcHP04e54/edit#slide=id.i61
Więcej informacji na temat ryb znajdziesz w e- podręczniku – dla chętnych
https://epodreczniki.pl/a/ryby—zwierzeta-wodne/D18acOSzl
Zagraj w grę interaktywną Ryby budowa: https://wordwall.net/pl/resource/908301
Obejrzyj film edukacyjny: BBC Życie (2009) Odcinek 4: Ryby Polski lektor
https://m.cda.pl/video/6408547d
Posłuchaj piosenki, której słuchaliśmy na zającach : Ryba – chyba, chyba…
https://www.youtube.com/watch?v=Ztdij1vtVNY
Biologia klasa 7
Wykonaj ćwiczenia interaktywne
Układ oddechowy
https://wordwall.net/resource/794030/uk%C5%82ad-oddechowy
https://wordwall.net/resource/838919/uk%C5%82ad-oddechowy
Układ Odechowy – funkcje
https://wordwall.net/resource/838925/uk%c5%82ad-oddechowy-funkcje
Zapoznaj się e- podręcznikiem : Profilaktyka chorób układu oddechowego
https://epodreczniki.pl/a/profilaktyka-chorob-ukladu-oddechowego/DNN5ltUvz
Biologia klasa 8
Temat: Organizm a środowisko. Cechy populacji.
Zapoznaj się z prezentacjami multimedialnymi: https://docs.google.com/presentation/d/1q0aylwfsRqIc783X2BSU-5t-tum25zy4zf9RaaBjp_s/edit#slide=id.i61
https://prezi.com/hzy4pkvb3udu/cechy-populacji/
Zagraj w gry interaktywne: learningapps.org
Charakterystyka populacji:
https://learningapps.org/1986504
Ekologia: https://learningapps.org/1612423
Quizlet: Podstawy ekologii: https://quizlet.com/482837589/podstawy-ekologii-flash-cards/?x=1qqt
Wykonaj ćwiczenia w zeszytach ćwiczeń strona 50–52

Zdalne nauczanie przedmiotów przyrodniczych w domu  

Przyroda klasa 4

Proszę zapoznać się z tematem: „Jak sobie radzić w sytuacjach niebezpiecznych”

Proszę obejrzeć film ” Niebezpieczne organizmy – Przyroda, Klasa IV – Eduelo.pl https://www.youtube.com/watch?v=Add9Itvi3GU

Oznaczenia substancji niebezpiecznych – Przyroda, Klasa IV – Eduelo.pl

https://www.youtube.com/watch?v=fAyW0vdAaf8

W zeszycie ćwiczeń proszę wykonać ćwiczenia 1,2,3,4,5,6,7 na stronach 78-80

Biologia – 5,6,7,8

Biologia SP – informacje i materiały dla uczniów

https://gochpax.wixsite.com/biologiagim1/prezentacje-kl-2

Biologia klasa 5

https://learningapps.org/

Wirusy, bakterie, protisty i grzyby – klasa 5 Puls życia https://learningapps.org/6325535

Znaczenie bakterii

Choroby klasa 5

https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t57/1/16/1f609.png

Powtórzenie wirusy- protisty 😉

https://www.baamboozle.com/game/52041

Przypominam o zrobieniu podsumowania działu w ćwiczeniach

Biologia klasa 6

Zapoznaj się z tematem: Przegląd i znaczenie ryb. Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy do tego tematu.

Zapoznaj z prezentacją multimedialną: https://docs.google.com/presentation/d/1LjUcqCb_uiSfIcVQzm8rge-ovdxs6I1faqIcHP04e54/edit#slide=id.i61

Więcej informacji na temat ryb znajdziesz w e- podręczniku – dla chętnych

https://epodreczniki.pl/a/ryby—zwierzeta-wodne/D18acOSzl

Zagraj w grę interaktywną Ryby budowa:  https://wordwall.net/pl/resource/908301

Obejrzyj film edukacyjny:  BBC Życie (2009) Odcinek 4: Ryby Polski lektor

https://m.cda.pl/video/6408547d

Posłuchaj piosenki, której słuchaliśmy na zającach : Ryba – chyba, chyba…

Biologia klasa 7

Wykonaj ćwiczenia interaktywne

 Układ oddechowy

Układ Odechowy – funkcje

Zapoznaj się e- podręcznikiem :  Profilaktyka chorób układu oddechowego

https://epodreczniki.pl/a/profilaktyka-chorob-ukladu-oddechowego/DNN5ltUvz

Biologia klasa 8

Temat: Organizm a środowisko. Cechy populacji.

Zapoznaj się z prezentacjami multimedialnymi:  https://docs.google.com/presentation/d/1q0aylwfsRqIc783X2BSU-5t-tum25zy4zf9RaaBjp_s/edit#slide=id.i61

https://prezi.com/hzy4pkvb3udu/cechy-populacji/

Zagraj w gry interaktywne: learningapps.org

Charakterystyka populacji:

Ekologia: https://learningapps.org/1612423

Quizlet: Podstawy ekologii: https://quizlet.com/482837589/podstawy-ekologii-flash-cards/?x=1qqt

Wykonaj ćwiczenia w zeszytach ćwiczeń strona 50–52


Geografia klasa 5
Temat: Pierwsze podróże geograficzne
Wykonaj ćwiczenie interaktywne Odkrycia geograficzne :
https://wordwall.net/pl/resource/844247
https://wordwall.net/pl/resource/898799/geografia/podr%c3%b3%c5%bcnicy-i-odkrywcy-%c4%87wiczenie
Zapoznaj z – epodręcznikiem:
https://epodreczniki.pl/a/wielkie-odkrycia-geograficzne/DDKT9XZpB
Obejrzyj film edukacyjny: Byli sobie podróżnicy – Tajemnice podróży Krzysztofa Kolumba
https://m.cda.pl/video/276148284?fbclid=IwAR06vGfQSpC9G_3lMnLtBduh8RmOiREv0ef7qhT4zYguYWnHwkzpw7WGXn4
Może chodzi o filmy Byli sobie podróżnicy na cda
https://m.cda.pl/video/276148284
Geografia klasa 6
Rolnictwo Danii i Węgier- ćwiczenia do podręcznika NE
https://learningapps.org/watch?v=pe0iao8ja20
https://learningapps.org/watch?v=pse2iwvw520
https://learningapps.org/watch?v=p1knjhut320

Geografia 7
Zapoznaj się z tematami: Zamiany w Polskim przemyśle. Energetyka.
Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do tych tematów.
Rozwiąż quiz: https://quizizz.com/admin/quiz/5c7f9f88ce8be2001be3d00a/energetyka-w-polsce
Obejrzyj film:
https://www.youtube.com/watch?v=SE7FzUFKUwY&fbclid=IwAR0h8kcWvfxoyE2f2M7fEXE8OYSbd2YAAAK-ZxtcSBJDO-91ZqnCv5RvGpw
Geografia 8
Zapoznaj się z tematem: W Amazonii.
Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str. 53-56
Chemia klasa 7
Przypomnij sobie wiadomości z tematu: Prawo stałości składu związku chemicznego
Obejrzyj film edukacyjny: WZORY I RÓWNANIA REAKCJI CHEMICZNYCH 3 – ogarnij chemię z Panem Belfrem
https://www.youtube.com/watch?v=k36mdgKGtAc
Chemia klasa 8
Zapoznaj się z tematem :Glicerol – alkohol polihydroksylowy.
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń na stronie: 84-85
Obejrzyj fragment filmu edukacyjnego o alkoholach : POCHODNE WĘGLOWODORÓW 8 – ogarnij chemię z Panem Belfrem
https://video.search.yahoo.com/search/video;_ylt=AwrExdp07W9ePoEAE9aJzbkF?p=ogarnij+chemi%C4%99+z+panem+Belfrem+alkohole&fr2=p%3As%2Cv%3Ai%2Cm%3Apivot#id=1&vid=258010f50cbdea257ee99f784057eb41&action=view